URI BAWAH TAHAP 3

Assalammualaikum wbt....


Sambungan dari entry lepas Pengalaman Pertama berkenaan Low Lying Placenta, hari ni nak cerita sikitlah pasal ni untuk perkongsian bersama. 


29/8/2014 dah jumpa pakar, kandungan pun dah 20 minggu. Hasil scan sah aku ada masalah uri dibawah pada Tahap 3.



  • Jenis 1 : Low lying -  uri berada di bahagian bawah rahim tetapi tidak berhubung dengan pintu  servik( OS )
  • Jenis 2: Marginal - uri berada di bahagian bawah rahim dan berada di pinggir pintu servik
  • Jenis 3: Partial -  uri menutupi sebahagian pintu servik
  • Jenis 4: Complete -  uri menutupi keseluruhan pintu servik

Lagi 6 minggu akan scan lagi untuk melihat perubahan kedudukan uri. Jika masih dibawah ikut ajelah apa saranan doktor, apa yang terbaik....diri ini akan mengikutinya dengan patuh.


P/S : Positif walau risau, sekarang amalkan sujud lama-lama ketika solat. 

3 comments:

  1. bahaya tak uri kat bawah? moga selamat ye ain

    ReplyDelete
  2. Moga Allah permudahakn urusan kak Aien

    ReplyDelete
  3. biasanya uri tu akan pusing balik..ceh, macam aku plak kan yang penah peknen..hahaha..

    ReplyDelete