BARU TAHU

Assalammualaikum wbt....


Dalam hidup ini ada benda yang kita tahu ada benda yang kita tak tahu. Entry kali ini aku nak senaraikan beberapa perkara yang aku tak tahu dan aku baru tahu, padahal benda kecil je. LOL.



1. Lubang di penutup tin adalah pemegang straw sebenarnya??? 


Selama ini ingat lubang ni sebagai pemudah cara untuk
jari nak buka penutup tin je...hihihi


2. Setiap penutup tiub ada pencucuknya sendiri!! HAHA. Ini aku baru tahu masa aku sekolah menengah, tapi incik suami baru tahu bila dia nampak aku cucuk ubat tiub untuk sakit INI


Sumber untuk dibuat contoh : KLIK SINI


3. Objek asing di bebola mata...rupa-rupanya ramai orang alaminya. Aku ingat aku sorang je. HAHA.






Cukup 3...nanti kalau ada aku senaraikan lagi, ada lagi senarai lagi dan lagi dan lagi. Sekian. JUMPA LAGI.




21 comments:

  1. Salam JUmaat sis...
    hahaha..Akak pun sebenarnya baru tahu benda2 ni....huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Jumaat Kak Atie :D

      sama la kita....sekapal. haha

      Delete
  2. Replies
    1. mungkin Lea xde alami kot. so tak tahu...hehe. nak terangkan pun tak tahu la. sebab mata sendiri yang nampaknya

      Delete
  3. Yang pasal ubat tu dah lama tau, tapi air tin tu baru jugak tau hehehe. INgatkan sajer nak style kan, lagiun kalau minum air tin jarang nak berstraw, teguk terus.

    Objek asing tu pun I selalu panik bila nampak dalam mata sebab kita sorang jer nampak orang tak leh nampak muahahha. sekarang sudah ku tahu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. tu la sama juga sebenarnya...teguk terus je selalunya.

      objek asing tu memang buat panik..takut mata jadi lain, takut rosak biji mata ni. rupa2nya ramai yg kena camni juga...huhuuu

      Delete
  4. Yg yg dua atas dah lama tahu tapi pasal mata baru tahu ini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Zakie kalau pasal mata ni rasanya ramai tak tahu dari tahu. yg ubat dan air tin ramai juga yg da tahu...hehe.

      Delete
  5. Replies
    1. sebab ko tak pernah nampak kot..so tak paham la. hehe. kalau ko nampak misti ko paham punzel...benda ni sesekali nampak

      Delete
  6. yg last tu, kadang2 jadi juga.

    tapi kan, aritu ada tgk korean show "vitamin" cerita pasal mata. kalau acapkali nampak benda alah tu atau nampak seperti percikan chya baik p jupa doktor. boleh menjurus ke arah simptom entah apa penyakit tu. lupa

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohh..sangat menakutkan kalau betul ada kemungkinan menjurus ke arah penyakit tu...tp setakat nampak 'sesuatu' jelah. percikan cahaya takde pulak...

      Delete
  7. no 2 tu bru tahu ! yg 3 tu slalu jdi masa bersin . huhuhu

    ReplyDelete
  8. no. 3 tu best & kelakar...kdg. tekejar2 nk cari & follow 'objek' asing tu...haha

    ReplyDelete
  9. yg 1 n 2 tau.. yg 3 tu kdg2 kalo pndgn fokus sgt, nmpk lah bnda tu..

    ReplyDelete
  10. heheh..yang no 3 tu sejak kecik akak suka pejam mata dan cari dia.buat tempat cerah la best.pernah buat masa dalam kelas,sekali tengok2 cikgu cekak pinggang kat depan akak..hahaha

    ReplyDelete
  11. yang kat mata tu rasanya bulu mata kot?

    ReplyDelete
  12. mungkin sebab aku lebih tua daripada ko, jadi aku tahu benda2 ni awal sikit je daripada ko. welcome to club [club tahu lubang penyentap tin utk straw, pencucuk tiub ubat dan object pada bebola mata] peacee yaww.

    ReplyDelete
  13. ohhhhhhhhh yg first tu baru aku tau! hahaha

    hai ain! long time not visit u meh.. soriiii

    ReplyDelete