KEPERLUANKAH?? KAH KAH KAH

Assalammualaikum wbt...

Kenapa kalau nak kutuk sikap dan perbuatan yang negatif perlu terbabit sama kutuk fizikal??? Contohnya "bini Mat Yoyo ni dah la muka buruk...perangai pun buruk!!!"

Dan....

Kenapa kalau nak kutuk sikap dan perbuatan yang negatif perlu terbabit sama bandingkan dengan orang lain yang takde kaitan??? Contohnya "apalah bini Mat Yoyo ni...puihhhh. Tak sama langsung macam bini KFCM..."

Serta....

Kenapa kalau nak kutuk sikap dan perbuatan yang negatif perlu berbakul-bakul maki dilemparkan???
Contohnya....hmmm aku rasa tak perlu sertakan contoh kot....pasalnya kat merata-rata tempat yang up cerita ni pasti ada punyalah komen-komen mengutuk berpakej makian.

Jadi....

Adakah dengan memaki dengan sekian-kian carutan itu dapat membezakan anda dengan bini Mat Yoyo???

Fikirlah sendiri. Sekian...JUMPA LAGI

25 comments:

  1. Replies
    1. Sedih tu semalam..Kan aku dah gitau, sedih. Hari ni. Sekarang..Ni dah hari lain :D Hihi..

      Delete
  2. kan... kutuk org pandai.. tp dr sndr pun buruk perangai tak sedar! ini namanya buruk org nampak.. buruk diri sndr x nampak.. inilah rakyat malaysia.. kalau org buat salah atau silap cepat je nk mengutuk.. mengutuk tu pun salah juga.. kan?

    ReplyDelete
  3. besa latu. kesalahan org lain, sekecik kuman boleh nampak. diri sendiri, besar gajah pkai mikroskop pon tak boleh tgk dgn jelas~

    ReplyDelete
  4. kak aein..semlam sya baru je kutuk bini mat yo tu dekt kopitiam.. mcm mane ni??

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Aku rasa macam outdated pulak sebab tak tau mende pasal isu bini Matyo ni..zzzz

      Delete
    2. kat fesbuk, bersepah sembang pasal ni la H...

      Delete
    3. aku tau..tapi baru sat tadi aku tengok..sblum ni malas nak amik pot..hahaha

      Delete
  6. Senang kata berfikir sebelum bertindak..
    Tidak ada beza kalau cakap tak serupa bikin org kata...

    ReplyDelete
  7. Opssss. hehehehe ok I takmo kutuk orang dah :p

    ReplyDelete
  8. Aien, akak salu gak wat cam yg no 1 tu. Heheh! Tapi rasanya tak penah cakap buruk. Akak penah cakap "Dah la tak lawa", or "Dah la tak ensem". Camtu laa, kalau rasa macam perangai dea takleh blah. Okeyy, pasni tamo cakap camtu lagi dah. Tq for the reminder. Eden torai -_-

    P/s: Tp akak tak tercakap camtu kat bini Mat Yo :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sya yg ckp kak liya.. sya yg ckap haha eh tapi sya cuma cakp dia tak lawa je *emokeluarairmataberjujuran

      Delete
  9. pesal aien garang ni...awayy...........

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum, singgah dan follow di sini. Jemput ke blog saya pula ya.

    ReplyDelete
  11. Kena ada contoh positi @ negatif gamaknya.kang kalau xde contoh mcm xsedap plak ceritanya ngeh2

    ReplyDelete
  12. manusia dihukum manusia macam tu la ain :)

    ReplyDelete
  13. Sebab kalo kita compare2 kan seronok. Baru la panjang skit perbualan hangat tu. Hehehehe/

    ReplyDelete