JELI KELAPA BERGULA

Assalamualaikum wbt.....

"dik kenapa jeli kelapa ni kaler cokelat?" tanya seorang pakcik dengan wajah serius.

"jeli kelapa ni kaler cokelat sebab ada campuran gula melaka...." aku jawab sambil memaniskan muka seperti manisnya jeli kelapa yang dimaksudkan oleh beliau.

"Oooo i seee...." masih serius dan tekun meneliti jeli kelapa gula melaka.


:-) ----> aku sedang maintain tersenyummmm.


"dik.....yang campur gula Negeri Sembilan ada???"

Tak terjawab aku dibuatnya dan pakcik tu pun tak tertanya lagi pasal dua-dua dok kahkahkah bantai gelak.

#orang2 yang muka serius ni kebiasaannya lawak sebenarnya.

##macam2 ragam customer aku jumpa kalau kena ganti orang bertugas dikaunter!! Yeahhh...aku la admin serba boleh, serba serbi dan serba salah. Errr....JUMPA LAGI.

###ter-update juga akhirnya. Fuhhhh~

21 comments:

  1. hahaha..kalau ada jeli kelapa gula Negeri Sembilan nak juga rasa :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak jeli kurang manis satu...

      Delete
    2. ya Dylla...kalau ada memang nak rasa gak. haha. lawak toi pakcik ni

      Delete
  2. Replies
    1. serius aku senggugut..:|

      Delete
    2. serius yoyoan je. nak cakap diri tu kelakar lettewww. heeee

      Delete
  3. lol..jeli negeri sembilan...yeaa aien update...hahaha

    ReplyDelete
  4. jeli yang dimaksudkan di sini, dadih ke?

    *tetiba mengidam nak makan*

    ReplyDelete
    Replies
    1. err aku baru lepas mkn daaadih. keladi.

      Delete
    2. haah. dadih la kopipes.

      mengidam?? p cari lekasss. hehe

      Delete
  5. tk pernah pula mkn yg ade gula melaka. apatah lg gula negeri sembilan, johor dan serawak

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh. johor, serawak?? wahhh. guna gula 1 Malaysia la camtu. kat Kedai Rakyat 1 Malaysia ada. :p

      Delete
  6. ahahaha . kedah ada 'gula gerek' wakakaka :D

    ReplyDelete
  7. pak chik tu nak bergurau ler tu....... he3

    ReplyDelete
  8. HAhaha pandai pakcik tu buat lawak. Kami yang baca ni pun tersenyum sama. Selalu orang muka serius mmg lagu ni kan, sebijik keluar dari mulut dorang, mmg kaw kaw.

    ReplyDelete

  9. hahah..awat tak jawb..
    "belum sampai lagi pakcik.."

    hahaha..

    ReplyDelete
  10. ntah2 pakcik tu nak ngurat awak, sebab tu dia buat lawak haha :P *peace

    ReplyDelete