PELUANG KEDUA KATANYA

Assalammualaikum wbt...


Disebalik aku sesat dalam sibuk dunia pekerjaan masih terselit ruang untuk bernafas walau sedikit. Cumanya, ruang itu aku manfaatkan pula untuk tujuan peribadi. Maka terabai tertonggeng tertunggang terbalik la blog ini jadinya. Perghhh.....alasan kalau dicari jumpa aje. HAHA. 


Tengok tajuk....peluang kedua katanya. Apa yang korang faham pasal peluang kedua?? atau dalam bahasa omputih "second chance" dalam latin "secundus potestas" dan dalam spanish pula "una segunda oportunidad".....terima kasih google translate. 







Ada orang dia sangat berharap untuk mempunyai peluang kedua.
Tapi dia tak dapat.
Kesian.


Ada orang dia sangat bersyukur bila mendapat peluang kedua.
Bila dah dapat dia cuba untuk tidak mengulangi kesilapan yang sama. 


Ada orang dia anggap peluang kedua yang diperolehi sama macam sampah.
Bila dapat sekejap je berubah lepas tu ulang semula, semula dan semula.








Jadi kalau anda memerlukan peluang kedua berusaha la sehabis daya.
Kalau anda sudah memiliki peluang kedua hargailah dengan sehabis baik.


Kalau anda pesen orang yang jenis TELAH, SEDANG dan AKAN anggap peluang kedua ibarat sampah.....beringat-ingatlah tak semua orang berpeluang punya peluang.


Sekian. JUMPA LAGI.



#terasa ke?? bukan kau...tapi dia. peringatan untuk diri sendiri juga. Hehehehe.  




31 comments:

  1. kasi je bile org nk

    t mse kite nak

    br rase cmne tak dpt peluang kedua...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah diberi berulang kali ;)


      kalau nak beri lagi tengok keadaan camne

      Delete
  2. untungla kalo dpt second chance ghituuu.,uHUu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dapat ya Wak. tak dapat? tak dapek den nak nolong. :D

      Delete
  3. sokong!bukan semua orang berjaya untuk memperolehi peluang kedua..

    bergantung kepada kita samada menganggap sampah akibat gagal pada peluang pertama atau..

    terima ia dan perbaiki kesalahan dan cacat cela yang telah dilakukan semasa peluang pertama

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan. kalau dah dapat peluang hargai sebaiknya.

      bukan apa takut kalau terlepas jadi berganda susah nak dapat kembali.

      Delete
  4. Peluang kedua selalunya tak sama dengan peluang yang pertama.. tapi selagi ada peluang, kita kena rebut peluang tu and guna sebaik mungkin.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. selagi ada ruang kita rebut peluang kedua dan guna sebaik mungkin kan Zwan :)

      Delete
  5. Betul tu..tak semua org boleh dapt peluang ke 2 kan..

    ReplyDelete
  6. Memberi peluang kedua pada org lain tak sama rasanya di dalam hati dengan menerima peluang kedua dari org lain.. Cuba Aien renungkan...

    ReplyDelete
  7. depends gak la peluang kedua tu dalam situasi ape. :)

    ReplyDelete
  8. aku nak peluang kelima la aien..

    ReplyDelete
  9. betul..peluang kedua jangan dipersiakan..kalau tak rugi...hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  10. betul!! sgt setuju!!! btw, bestnye da alam kerja. haha. kite ni alam belajo lagi. taun pertama pulak tu ha. haha

    ReplyDelete
  11. rasa sukar mahu beri peluang kedua jika peluang pertama dulu hanya dibuat macam main2 saja kan...

    ReplyDelete
  12. btul tu..
    hargai sebaik mgkn ble dpt peluang kedua tu..
    nti tkot menyesal seumur idup..
    huhu

    ReplyDelete
  13. peringatan buat diri sendiri jugak..
    betul tu bukan semua org berpeluang dapat peluang kedua..
    bila ada peluang yg di beri tu guna lah sebaik mgkin..
    (psst! tapi peluang utk kebaikan je lah..hehe:)

    ReplyDelete
  14. bila dah dapat peluang , jgn lepaskan peluang tu..
    bkn sng org nak bagi seken changes kannn.. :)

    ReplyDelete
  15. setiap kali ada peluang, manfaatkan lah sebaik mgkn.. :D

    ReplyDelete
  16. Comprende (^,^)
    Perlunya ambil kesempatan yang ada.

    ReplyDelete
  17. aku selalu harap aku akan ada peluang kedua..walaupun aku sedar yg kadang2 aku tak cukup menghargai setiap peluang yg ada..:)

    ReplyDelete
  18. awk... boleh x awak bg saya peluang kedua...

    peluang kedua.. untuk..

    jd maid awak..?

    ReplyDelete
  19. peluang kekadang cuma dtg sekali... rebut atau lepaskan...... no choce...... hu3

    ReplyDelete
  20. peluang kedua mesti digunakan dengan sebaiknya :)

    ReplyDelete
  21. peluang kedua bukan selalu dapat..hargailah..

    ReplyDelete
  22. Peluang kedua bukan senang nk dpat. T_T

    ReplyDelete
  23. ikhlas follow sini ya..http://ezawarna-warnakehidupan-etuza.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. peluang cuma sekali...mcm segmen nie.....

    http://remyhazza-satuperjalanan.blogspot.com/2013/03/segmen-ayie.html

    ReplyDelete
  25. ni mesti tgh bz prepare kawen.. kihkihkih

    P/s : komen lagi kat sini la :D

    ReplyDelete