TERKILAN

Assalammualaikum wbt....


Apakah ubat yang mujarab untuk mengubat rasa ke-terkilan-an terhadap sesuatu perkara yang terjadi dalam hidup kita?? Bergantung pada keadaan ye dak??


Bila dalam entry aku makan bola tenis....Cekgu Bundle "#aku lama tak makan coconut shake la aien..agak2 bila ko sudi belanja aku..lani gak aku datang melaka..haha" HAHAHAHA. Ya..belanja ek? Kalau nak tahu setiap kali aku terlalu depan Coconut Shake Klebang tu setiap kali itulah ramai berderet orang beratur, takpun tutup ke....terkilan aku sebab tak pernahnya dapat pun nak beli setiap kali aku pergi. :(




Google jelah yang dapat.


Takpe...terkilan yang ini boleh diubati dengan mencuba lagi sampai dapat beli. Ikut pada rezeki. Takpun aku ingat nak try yang dekat Batu Berendam lak...dengar cerita sana pun boleh tahan. InsyaAllah satu hari nanti pasti merasa juga...cuma cepat atau lambat jelah. Positif aien!! 






Tinggalkan pasal coconut shake. Bagaimana pula dengan rasa terkilan tak dapat jumpa seseorang yang ingin kita jumpa kerana berhalangan??



Pada 18/02/2013......Cik Nan.....ayah kepada kawan baik aku sejak dari zaman hingusan telah kembali ke rahmatullah. Aku terkilan masa arwah diserang strok dan koma....aku dah sampai depan pintu masuk ICU Hospital Besar Melaka, tapi tak dibenarkan masuk melawat memandangkan keadaan arwah sangat kritikal.


Saat itu ketika itu aku hanya mampu berdoa pada Allah
Sedihnya hati hanya DIA yang mengerti.


Allah lebih menyayangi Cik Nan. Innalillahiwainnailaihirojiun......sesungguhnya dari DIA kita datang dan kepada DIA kita kembali, Al-Fatihah.


Aku hanya dapat melihat sekujur tubuh Cik Nan diselimuti kain batik lepas diruang tamu rumahnya....lepas ni takdelah main balas-balas hon setiap kali terselisih di jalanan. Takde lagi gurauan Cik Nan yang aku anggap macam ayah sendiri "Olen...pakcik garang ke?? takkan...hehe. pakcik garang dengan anak-anak pakcik je..." 





#Untuk terkilan yang ini ubatnya sedekahkan Al-Fatihah....semoga roh arwah dicucuri rahmat.

#kawan baik aku yang anak arwah Cik Nan ni nama dia Fateha....aku pernah buat entry pasal dia dulu tapi malas nak godek cari link.

#Fateha ni anak sulung...3/3/2013 ni dia nak kahwin. Berat betul dugaan dia. "Teha...semoga kau tabah ya sayanggg..."



18 comments:

  1. okey sal coconut shake.. siap da de jenama.. slalu p sne minum

    tp kene tgk mse gak mse g tu

    btw takziah kat dia.. sobs2 alfatihah

    ReplyDelete
  2. Aien doakan semoga cik nan tenang disana...bykkan sedekah alfatihah utk arwah...... tentu anak dan keluarganya sedih dgn kehilangan nya... patah lagi nak buat kenduri dlm masa terdekat....

    minggu lepas dh mkn coconut shake tu..... best!!!

    ReplyDelete
  3. eh, dulu aku pegi takde pon cup berjenama tu..tapi mmg sedap la..ko take away mmg la lambat sikit aien..duduk situ minum makan dulu la..nanti belanja aku tau..yang pasal stim boat dulu aku mintak abaikan..hahaha..

    #takziah pada keluarga kawan baik ko aien..alfatihah..

    ReplyDelete
  4. tingkatkan usaha aien. someday mesti dapat jugak minum coconut shake femes tu. hehe..

    betul aien. banyakkan sedekah Al-Fatihah utk arwah.

    ReplyDelete
  5. coco jumbo ya ya yeahhh... eyooo ah. *boleh nyanyi lagu coco jumbo sambil beratur, mesti dorang bagi u dulu.


    Takziah to ur fren's family.

    ReplyDelete
  6. takziah...smeoga fatehah lebih tabah....

    ReplyDelete
  7. Takziah buat ayah Fatehah..moga mreka tabah menghadapi nya..

    Nasib baik kt sini ada juga coconut shake..boleh lah cari klu teringin:)

    ReplyDelete
  8. Kat Penang dok rasa Coconut Shake Padang Kota ja.. teringin nak rasa Coconut Shake Klebang pulak..

    ReplyDelete
  9. Mesti sedapkan. Tu la ramai yang beli..

    ReplyDelete
  10. sedap sgt ke cocnut shake tu?? teringin lak den merasanye kekeke

    btw, takziah juga utk family kawan ko aien..

    -chuu muqhlis

    ReplyDelete
  11. nk jmpk eden ke..?? nnt ek...heee

    btw... salam takziah dari sy. Smoga arwah yang baik diletakkan bersama kalangan yang beriman.

    ReplyDelete
  12. takziah diucapkan..semoga rohnya dicucuri rahmat..tapi apa boleh buatkan aien..kadag2 kita dah merancang tapi tuhan yang menentukan..mungkin ada hikmah kenapa aien tak dibenarkan masuk malam tu...

    ReplyDelete
  13. Semoga beliau di tempatkan dalam golongan org yg beriman

    ReplyDelete
  14. aku xdapat tengok jenazah arwah adik aku masa dia meninggal eksiden 2 tahun lepas..masa tu aku kat tg malim..bergegas balik tapi sampai johor dah lambat..jenazah dah dikebumikan..

    tapi itu okey lagi kot..

    aku rasa adik aku sorang lagi tu lagi kesian..dia xsempat tengok jenazah arwah mak..dia drpd jb jer, nak balik kulai..tapi jem teruk or bas rosak ke apa ntah..dia xdapat balik on time..kesian gila kot sbb dia sorang je xdpt cium jenazah..

    ReplyDelete
  15. Positif Aien! Nanti ada rezeki mesti dapat jugak coconut shake tu. Dah dapat nanti akak pulak datang Melaka mintak Aien banje :P

    Memang terkilan sbb dah sampai depan pintu ICU. Takpe Aien. Tabahkan hati. Kena hormat keje org laen juga kan? & at least maseh berpeluang tatap sekujur tubuh arwah buat kenang2an. Al-fatihah.

    ReplyDelete