UMUR BUKAN SEKADAR RUPA

Assalammualaikum wbt....


Bertemu kita dihari isnin terakhir tahun 2012....semestinya semua-semua orang ada 1001 kenangan pahit manis masam masin sepanjang tahun ini kan kan?? Alaaa standard la hidup ini umpama pusingan roda. Kalau manis je sepanjang tahun macam muak pula. 







Merujuk kepada tajuk "umur bukan sekadar rupa..." kalau masuk tahun baru mesti umur akan otomatik meningkat bukan?? Jadi apa ada pada umur sebenarnya?? Jawapan klise ialah umur hanyalah sekadar angka. Agak klise tapi selalunya tepat....umur hanyalah angka yang sentiasa bertambah dan terus bertambah saban tahun selagi masih bernyawa.



Apa kena mengena dengan rupa pula?? Sesetengah orang kadang cepat kelihatan tua sebelum usia, sesetengah orang pula sentiasa awet muda tak sepadan usia dan selebihnya adalah baki-baki orang yang muda dan tua mengikut peningkatan usia. Faham tak?? aku rasa dah berbelit kat sini apa yang ingin cuba disampaikan. =_="



Sampai kat sini aku dah lost. Tak tahu nak merepek apa lagi...hehehe. Faktor usia barangkali....sekarang mudah lupa. Jadi aku habiskan jelah entry ini dengan kata-kata ini "Setiap yang tua pernah muda, namun setiap yang muda tidak semestinya tua...." Sekian. JUMPA LAGI.



40 comments:

  1. Replies
    1. erkk..ayat yg last tu sama macam apa yg kakdah pernah taip..ntah kat blog siapa ntah dia komen..:D

      Delete
    2. kemain...macam berjaya lunaskan dendam kesumat pada kakdah je. hakhak.

      Delete
    3. Grrr!! Nape padan muka aku je??
      Aien lain kali jangan hapdet time aku ada kelas...Grrr!Hahahaha..

      Err, ayat tu aku ada buat status fesbuk dulu..Aein, sila bayar komisen sebab guna ayat aku..Grrr! :p

      Delete
    4. Syida mohon serah jadual kelas anda. haha.


      bayar?? aku rasa aku jumpa kat tempat lain la..huhu.

      Delete
  2. saya adalah golongan yang mana umur lebih tua berbanding usia cheewahh hahaha #perasankemain

    ReplyDelete
    Replies
    1. kemain kemain perasannya...hehe. umur lebih tua dari usia...camne tu apzal? haha

      Delete
  3. biar usia meningkat...... tapi jiwa sentiasa muda....cis..... boleh camtu..... apa yg penting aien..semakin berusia..semakin kita berusaha tingkatkan amalan kita....dan juga kehidupan yg lebih baik.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. jiwa muda walau usia meningkat...terbaik. hehe. lagi terbaik kalau kita tingkatkan amalan kita kan abg remy. setuju sangat. :D

      Delete
  4. Err err taknak cakap pasal umur. Boleh? Kahkahkah! :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. err...ini Kak Liyaa ke??

      *konpius pasal gilerrr sikit komen. hakhak

      Delete
    2. Err ini orang laen yg menyamar jadi Kak Liyaa =_=

      Sesekali komen pendek2 lak Aien. Blaja2 jimat credit. Hakhakhak

      Delete
  5. selamat mnenmpuh hari2 tua la aien. ehhh...haha.umur tu angka smata2...amalkan pmakann sehat, slalu bhgia ketawa, bli botox smua tu rahsia awet muda..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya mr.kopipes. selamat menempuh hari2 tua juga. hakhak. yup..juz angka tapi dengan mengamalkan botox..errr tak tak. dengan mengamalkan gaya hidup sihat kita akan kelihatan muda sentiasa. hihi

      Delete
  6. Err, aku rasa aku termasuk dalam golongan awet muda..Kehkehkeh..Dah diam H! Jgn reply komen ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. okey2..aku tak reply..away pegi blog Apple :'(

      Delete
    2. hmmm...awet muda darah manis ek. hahaha.

      Delete
  7. kalo akak x gtau umo, ain teka berapa umo akak? haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Ma pun sama..masih dalam lingkungan 20'an. haha

      Delete
  8. selamat Na makin Muda (jaga hati sndri)

    hahahahhaha

    nwy Aien hpy NUYER!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na muda Aien pun sama. hakhak. jiwa muda Na...kan kan. (sama2 jaga hati) LOL

      Delete
  9. risau la plak tahun depan dh mningkat usia.. -__-

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkkk...setiap tahun meningkat dan setiap tahun risau?? tak payah risau sangat emma...usia hanya angka. hihi

      Delete
  10. "Setiap yang tua pernah muda, namun setiap yang muda tidak semesti<--maksudnya apa? Dezee teka ni pasal ajal kita. Aien just nak nasihatkan supaya kita sentiasa beramal bagaikan esok hari terakhir kita.betu?ke lain?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmm...rasanya Dezee faham kan. yelah yang tua pasti pernah muda kan kan. manakala yang muda ni belum pasti lagi pasal kita tak tahu esok apa akan jadi...ajal maut semua ni rahsia Allah. nasihat? more less la. haha

      Delete
  11. hahahaha..kenapa boleh terbelit2 dalam entri ni??hahahaha..selamat tahun baru aien :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. entah ler Boni. mungkin sebab masa taip entry sambil2 wat kerja kat opis. itu yang berbelit. hehe

      Delete
  12. baru nak layan merepek...sekali dah abiss

    ReplyDelete
    Replies
    1. habis sudah. takpe2 nanti merepek lagi. hehe

      Delete
  13. Okay, yang penting umur tetap meningkat. sigh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya suka umur meningkat. tak tahu la kenapa Rara :D

      Delete