PAK DIN BERPESAN

Assalamualaikum wbt...


"Semua milik kita hanya sementara....tangan kita ni kalau ditakdirkan Allah nak ambil Dia pasti akan ambil...dah tinggal satu tangan je nanti..."


"Contoh lagi...itu haaa mak kita yang kita sayang sangat-sangat, adik-beradik kita, kekasih hati kita...kalau dah tiba masanya dorang kembali semuanya akan kembali semula kepada Allah..."


"Lagi...harta-harta kita kat dunia ni semua bersifat sementara sahaja, takde yang kekal.. Tak usahlah nak riak dengan apa yang kita ada....cuma yang tinggal dengan kita nanti DOSA dan PAHALA je taw....." 


Sedikit pesanan ringkas dari seorang lelaki bernama Pak Din yang sempat diselitkan ketika beliau sebenarnya telefon aku nak menyakat je lebih "Aien...camne sekarang? angau ke?? mesti tidur tak lena dengan tangan atas dahi macam cerita P.Ramli kan kan kan..hahahaha". Walaupun jauh aku masih tak terlepas dari disakat beliau yang aku dah anggap macam bapak sendiri....Pak Din...Pak Din... XD



43 comments:

  1. Replies
    1. teringat salah satu dialog afdlin shauki dalam citer Setem..hehehe

      Delete
    2. tahniah Habibun.


      kuatnya ingatan kau. kalau kau tipu aku percaya jelah..sebab tak tengok pun Setem tu. hehe

      Delete
    3. incik kopi..ini Pak Din Berambut. hehe

      Delete
    4. dialognya lebih kurang camni:

      "pak ramli selalu kata, kebahagian yg sebenar datang drpd memberi, bukan menerima.."

      Delete
  2. Gelak dan sakat Pak Din penuh nasihat itu yg baik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya Kakak...Pak Din selalu begini.
      nasihat buat pedoman katanya..

      Delete
  3. Nice sharing..nasihat pakdin tu bole na curik utk diri na jugak kan? hehehe ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh na. perkongsian buat semua yang singgah sini..dan BACA. tak baca tak dapek dooo...haha

      Delete
  4. Replies
    1. orang yg aku anggap macam bapak sendiri. cukup cukup sudah....cukup sampai disini sajaaa... ♪♫♪♫

      Delete
  5. Nasihat yg baik...tapi nak tau jugak. Siapakah PakDin :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu. soalan sama macam cekgu bundle. haha. jawapan seperti diatas...tetttt.

      Delete
  6. nasihat yg betul.......
    benar kata aien.... perpisahan memang akan terjadi......

    ReplyDelete
    Replies
    1. pertemuan dan perpisahan sesuatu yang telah, sedang dan akan berlaku... :D

      Delete
  7. Siapa Pak Din Aien? Akak baru je terbaca status sorang kawan fb "Saya hanyalah seorang Peminjam yg diberi Amanah olehNya".

    Semua di dunia hanya pinjaman kan? So takyah berbangga sangat ngan apa yg kita ada. Cukup sekadar kita syukuri kan? Dah nama pun amanah. Suatu masa, kena pulang semula. Kadang2 tanpa notice pun Allah ambil semula. Takpun, Allah bagi hint, tapi kita yg tak perasan agaknya :)

    Hehe. Pandai2 je tokok tambah. Entah betul entah tak apa yg akak carutkan ni :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Din tu...orang yg dianggap seperti bapak. haha


      ya kak..semua yg ada pada kita hanya pinjaman. usah riak usah berbangga walau kadang2 teriak dan terbangga tanpa sedar atau sedar. Allah bg hint tapi kita ni manusia...manusia yg mudah lupa. apa akak cakap tu betul takda carutan pun..hehe

      Delete
  8. Replies
    1. kemaingg kemainggg Nana. nakal Pak Din ni. haha

      Delete
  9. sape pakdin?
    mcm kelakar jeee...heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kelakar? celah mana kelakarnya? haha.


      Delete
  10. dengar nasihat pakdin tu..memang betul nasihat dia tu semua. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita dengar la ni wahai boni yg kacak..haha

      Delete
  11. tengah bercinta eh aiennnnn! ape ni.. xtggu akuuuu. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala yuyu..ko x cakap pun suruh tungguuu. haha

      Delete
  12. hidup hanya sementara... semuanya pinjaman? Alien atau makhluk asing pun sementara... ekekek

    ReplyDelete
  13. caring nya pak din tu. huhuhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya Chic Na...caring dengan anak2. hehe

      Delete
  14. Thnx sharing psanan Pak din tu :D

    BUkan mudah nak trima kehilangan :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya Emma...memang tak mudah nak terima kehilangan. kita faham...

      Delete
  15. suka ayat pakdin tue :D
    Setuju sangat . membuka minda :D

    ReplyDelete
  16. Ni pakdin bloggers tu ke? ke bapak saudara pakdin yang betul2..kita saudara? XO

    ReplyDelete
  17. salam ziarah.

    Ternyata Pak Din seorg yg suka mengambil berat.

    Jemput ke blog akak di cheezemaz.blogspot.com. Mana tau berkenan nak rasa serbuk cheese CHEEZE MAZ, yg bila dicampur air akan menghasilkan sos cheese seenak sos cheeze wedge, KFC. Lagipun hy RM 10.00 untuk 1 pack seberat 200 gram.

    ReplyDelete
  18. Salam Kenal Sis..

    Saya tak kenal siapa itu Pak Din.. tapi apa yang dipesan tu saya amat setuju.

    Apa2 pon DONE FOLLOW

    Style Me Gorgeous By Qashmere
    Blog Qashmere

    Take Care Sis

    ReplyDelete
  19. peringatan yg baik...dan suka juga dgn komen Encik H ttg kebahagiaan tu :)

    ReplyDelete