KUASA BEBELAN

Assalammualaikum wbt.....



Tolak hari ni lagi 2 hari je kenduri bakal berlangsung. Persiapan masih belum rancak disebabkan musim hujan masing-masing lemau termasuklah aku dengan badan dedau pasal hari-hari balik kerja bertemankan hujan. Slurpppp....sedut hingus!!


Macam ni la aku....comelkan??!!


Dalam lemau dengan badan dedau gagahkan jugalah siapkan itu ini. Part aku hantaran jelah....buat sendiri. Ekceli barang-barangnya dah ada macam dulang, tapak, kertas pembalut, renda, riben bagai...cuma duduk berlonggok kat sudut rumah diam tak berusik. Macam tak bernafsu je aku pandang....haha. Aku congak sendiri ingatkan nak buat hari Jumaat malam Sabtu....tapi atas campur tangan dan desakan serta bebelan Mak & Kakak "lambatnya....mana sempat!" maka tersiaplah sikit-sikit. 



Seronok juga buat hantaran ni....pestime buat sendiri dengan berpandukan maklumat dari internet dan majalah aku gasak je hantaran tu asal boleh tapi menjadi. "5 done...another 4 to go. Later-later la...still have time la mak... Hahaha...." Mak aku pun pandang je macam tak puas hati. Sekian. JUMPA LAGI.


54 comments:

  1. Replies
    1. ni kenduri sapa pulak?ko jgn lupa jemput cekgu ko ni ye kalau nak kenduri..aku boikot blog ko ni kang..haha..

      Delete
    2. kenduri tunang. hakhak. aku baru nak masuk fasa bertunang ko dah wish selamat pengantin baru....laju benau la cekgu! haha

      Delete
    3. amboi..tunang pon siap kenduri..ganas ko aien..hahaha..apapon tahniah..selamat bertunang..semoga majlis nanti semuanya berjalan lancar..

      Delete
    4. alaaa..ganas mende. kenduri kecik-kecilan je. sekali dengan doa selamat adik aku sunat, akikah anak buah. aku ni menyelit je...hehe.

      thankz cekgu..harap2 semua berjalan lancar.

      Delete
  2. Replies
    1. thankz abg phat. erkk..jadual bola? jadual kelas pun malas nak tengok...hihi

      Delete
  3. HAhahhaa!perlu juga u sebut "Slurrrppp.. sedut hingus!"hahaha!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. perlu la...lebih dramatik sikit. hahaha.


      cepat bayangkan...slurrppp!


      ciss..pengotoq ko aien!!

      Delete
  4. Replies
    1. ceh..kena potong double line..grrrr

      Delete
    2. selamat pentunang baru Izzah..:'(

      Delete
    3. tahniah no.3 dari tepi H. haha.


      terima kasih Incik Haris...sobss sobss

      Delete
  5. Replies
    1. ya Afasz...telima kasih. hehe.


      ni nak masuk geng Afasz ni.

      Delete
  6. Selamat bertunang Aien. Owh, tuhari risik jek eyh? Jangan lupa pakai losyen kat tangan hari tunang nanti. Biar lembut je bakal mak mertua pegang utk sarung cincin. Hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. thankz kakak. hehe. yup tuari risik je. so ini kali nebesss ganda dua. =_="


      ok. thankz again bagi tips...lumur losyen kat tangan siap2 lagi 5 minit nak sarung cincin. hahahaha

      Delete
    2. Jangan ikut cakap liyaa, nanti pakai losyen tangan lembut bakal mak mertua kau cop kau tak pandai buat kerja dapur..Kahkahkah..

      Mak sedara aku cerita yang org dulu2 nk cari menantu tengok tangan kasar sikit tu maknanya reti buat kerja dapurr...
      Kau jangan sapu losyen..5 minit lagi nak sarung cincin kau pegi gosok tangan kat dinding kasar... :p

      Delete
    3. kahkahkah. ye tak ya jugak...ok ginilah lagi 5 minit sebelah tangan losyen sebelah lagi gosok kat dinding.. :P

      Delete
    4. Err bukan org kata kalau tangan lembut tu rajen basuh pinggan ke? Hahaha!

      Dulu laen Syida. Dulu mana ada jual losyen. Mmg la wat keje tapak tgn rosak. Skang ni rajen, rajen gak tp kelembutan tgn tetap dijaga. Kehkeh! Tableh blah ayat :P

      Jangan ikut cakap Syida, Aien. Err pening tak jadinya Aien? Hahaha!

      Delete
  7. oihhh berserii la skit . dh mcm kne paksa . haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha. yelah..yelah..berseriii la ni.


      semangat bolat!!

      Delete
  8. tunanggg tuuu. semangat la siket! :)

    tahniah aien! :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. hikhik. semangat je..cuma kurang sehat macam beri pengaruh la Zera :P

      Delete
  9. wow tak jemput gua ka? ekekeke..
    btw, happy sket!jgn laa lemau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. tunang jep. t kawen insyaAllah aku jemput ko weh..happy la ni. :D

      Delete
  10. laaa..siannye..majlis dh nk dekat tetiba x bape nk sihat plak kan...chill ye..btw,hantaran klu buat sendiri kan lagi best..puas hati je tgk hasil kerja tgn sendiri kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe. ini dah sihat sikit kira ok la...semangat!! yup puas hati bila hasil tangan sendiri dapat pujian, maknanya kira jadilah rupa hantarannya...haha

      Delete
  11. bagusnya buat sendiri..dapat jimat banyak perbelanjaan tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup dapat jimat separuh daripada upah orang...ini ikut bajet sendiri la bila dibandingkan dengan kawan punya sebab dia tempah kat orang buat.

      Delete
  12. aien....ade masa lagi ye....... takpe lepas nie leh touch -up balik kasi lebih vouge........
    mesti tak sabar kan.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya abg remy..ada masa lagi. sempat je, mak je yg risau tak sempat...hehe.

      Delete
  13. bagusnya buat sendiri.. jimat sgt

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup sangat2 jimat...puas hati lagi. hehe

      Delete
  14. mohon tangguhkan dulu pnulisan n3, utamakan dulang hantaran tu dahulu...tinggal brape stage lg yg perlu dselesailan? :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. permohonan anda diluluskan! hip hip hooray!! haha


      ada banyak stage lagi ni kopi... -_-"

      Delete
  15. selamat bertunang ye aien..kahwin nanti jemput2 laa...kasi kad kawinnye tau..hehe

    ReplyDelete
  16. nanti nantii.
    post la gambar dulang hantaran tuu.
    heee
    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk! *berhenti mengejut*


      nantilah chemay...sesudah majlis. haha

      Delete
  17. haha.. siapkan keje copek copekkk.

    ReplyDelete
  18. Selamat bertunang aein :">
    Jeles aku!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mohon bertunang dengan fiq syida...supaya tak jeles!! hamboih. haha

      Delete
  19. Harap selamat semuanya utk Aien. Take care sayang:)

    ReplyDelete
  20. semoga smua nye berjln dgn lancar ;)

    ReplyDelete
  21. Bila dah bekerjaya memang susah nak bahagikan masa untuk kerja lain..tapi Dezee doakan semoga lancar semuanya.

    ReplyDelete