TERNAMPAK....PURA-PURA TAK NAMPAK!!!

Assalamualaikum wbt....


Curi-curi update sementara tunggu bos datang dan paling utama kenapa aku update lebih pantas dari biasa adalah aku segan nak tayang entry birthday semalam lama-lama. Nak cerita apa ek??? Gali punya gali idea dalam kotak ingatan terus aku teringat kisah aku terserempak dengan sorang blogger yang merupakan penduduk Geng Blogger Sengal (GBS)






Kejadian ini terjadi pada bulan september yang lepas dimana aku tak ingat sangat tarikh tepat yang aku ingat hanyalah tempat iaitu Secret Recipe. Entah kenapa entah bagaimana....melayan anak tekak adik aku yang tiba-tiba boleh lapar bila nampak SR walaupun dekat rumah sebelum keluar dah makan siap-siap maka singgahlah kami menjamu selera. Sungguh berselera kami berdua. Hahaha....


Sedang elok melantak Mee Soba sekonyong-konyong muncul 4 batang tubuh melintas depan mata terus ke arah rak yang menempatkan barisan kek-kek yang gebu. 


Mula-mula aku nampak lelaki....awww tinggi...hensem!! hahaha.

Pastu nampak ada sorang mak cik...ini mesti mak dia.

Pastu lagi...nampak ada awek gebu. "Eh...ini Adila Saddam!!"


Terus aku tak tengok orang yang ke-4 sebabkan fokus kat Adila Saddam pemilik blog Pelangi Itu Hijau. Aku punya teruja tu lain macam la sikit sebabkan selalu tengok muka dekat FB dekat Blog sekali ada depan mata. Tapi masalahnya nak tegur segan lagipun aku terkesima bila abang dia ada. Ehh!!






Selang beberapa hari setelah kejadian aku singgah blog dia drop komen dan sempatlah aku selitkan yang aku ada ternampak dia (pura-pura tak nampak). Tak disangka tiba-tiba masa tengah kerja semalam ada SMS masuk "Kak aiennnn!!" Adila Saddam text aku wooo....susah payah dia cari nombor aku dekat admin GBS. Sekian...panjang pula entry sebabkan bos tak sampai-sampai lagi dari tadi. JUMPA LAGI.



44 comments:

  1. Haha ape laaa klau buat² terlanggar dye pun okay da ritu hehhe da bole bergambar dgn dye kan? Hhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. buat2 terlanggar yang payah tu...sekali kena maki. tak pasal2 je.

      Delete
  2. kalo jumpa tegur2 la yo hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. baiklah...bilo nak terjumpo ni? dila dah..hehe

      Delete
  3. wahhh..abang dila ensem eh?

    ish..kena berbaik dgn dila cmni

    kekekeke

    ReplyDelete
  4. aku xleh bukak pun link GBS tu..grrrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. err...tak boleh ek? tak tahu...sori H

      Delete
  5. Akak biasanya kalau terserempak kawan skola yg tak rapat, tak bape baek sgt tp konfem kawan skola, biasanya buat2 tak nampak je. Ataupun, kes2 yg malas nak tegur. Hehe.

    Tp kalau la TERSEREMPAK ngan kawan2 blogger, taktau nak react macam mana. Segan seh! :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kawan skolah yg tak rapat kita pun selalu je buat2 tak kenal...sebab dorang pun sama buat macam tu, haha.


      kalau dengan kawan blogger....lain macam kak. siyesss. haha.

      Delete
  6. xtau macam mana nk berkeadaan bila tersempak ngn kengkawan blogger..hahahha..mski ada rasa sikit kalut dam teruja plus exited..eceehhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha. yup dhiashahida...memang kita rasa kalut sikit, plus teruja semua. tapi segan nak tegur tu.

      Delete
  7. Apalah Aien...patut dah boleh tegurlah. Tak sangka malu juga ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. segan la kakak...lagipun masa tu macam tak sesuai nak tegur. dalam SC sunyi sepi orang dok makan2....hehe

      Delete
  8. uikk... kalau dah nampak naper tak terjah je terus... heee3x

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak tegur segan inikan pula terjah...hehe

      Delete
  9. wowww...kena cari dia. kerana tidak kenal.

    salam perkenalan aien:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. carilah.


      salam perkenalan cheryna pires :D

      Delete
  10. wawaawah....malu2 jumpa blogger..tu belum jupe retis lagi...tak pun terjumpa tok ketuat GBS tengah honeymoon ke...kekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh kak..dila tu dah tahap retis la tu, peramah kat GBS.. hehe.


      jumpa tok ketuat GBS kompem kita lagi kaget, silap2 menyorok walaupun sedar dia takkan perasan pun kita. haha

      Delete
  11. teringat kisah remy jumpa tok ketuat blogger sengal yg baru hilang teruna kat ktm seremban haritu.....
    main2 mata jer..... he3.... takut salah org.... rupanyer betul!!!! hu3 ..tak sempat nak dating....kih3

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. wah tok ketuat tu. kan....main2 mata je, nak tegur takut je salah orang walau yakin.


      Delete
  12. hahaha ensem ke? terus aku terjah lelaju weh

    ReplyDelete
  13. aku ingat lagi ko pengawas kan..hahaha..dulu ko ade tepek banner pengawas ko tu..hahaha

    #aku takde kelab blogger pon..tp ko tetap antara geng blogger terbest bagi aku..(mata bersinar)

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh. aku penolong pengawas la. haha...ingat je ko ek. bagus2. tajam daya ingatan tu pasal aku dah lama simpan mende tu.


      #teharu aku cekgu....wuuuuuu. srotttt sedut hingus.

      Delete
  14. Disebabkan kamu mention post harijadi kelmarin ari, kena pusing balik ke masa tu jap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kembali dari sana dan dedahkan, 0410 ilh hari lahir maxyra. lol. Apple pun dlm bln oct gak kira meriahlah jika kita berjiran. haha..
      tak kenal pun blogger yg dinyatakan tapi rasanya aien alien pun sesuatu yg istimewa buat kami blogger yg menerima kunjugan. lol. Jika terserempak kat mana2, katakan "Yo!" k.

      Delete
    2. happy belated birthday maxyra. haha. ramai juga blogger bulan sepuluh ni ek. kalau berjiran semua...memang tak putuslah stok makanan sebulan. hahaha.

      Delete
  15. betul ke abang dia ensem?? wah.. nak kena baik dengan adila ni. ehhh.. lain macam pulak.hahahahahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. ensem boni. eh! lain macam je...hahahaha. jaga2 boni..

      Delete
  16. bila nak jumpa gua plak.. hihihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. nantilah aku buat2 lalu depan rumah ko cimot. hahaha


      bak alamat rumah!

      Delete
  17. Lain kali tegurlah, mana tahu dpt SR free. ^^,

    ReplyDelete
  18. untunglah retiss jumpa retis.. heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkkk. kita tak retisss dila pelangi ijau ye retis...bolat pun sama. hehe

      Delete
  19. kak aiennnn! nampak yuyu tak? :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak yuyu...hakhak. dalam gambar. kamain ko suh aku men teka2 ek...dah betul takde hadiah pong! haha

      Delete
  20. lenkali nmpk kite kt mana2 tegur jelah ye..xyh segan2...ahaks >_<

    ReplyDelete
    Replies
    1. err...kalau jumpa pastu cam muka. hehehe.

      Delete
  21. Tegur la..mana tau jodoh dengan abang dia tu bermula dari teguran tu.hahaha..XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. erk. apakah?? haha. takde jodohla tu sebab segan nak tegur. XD

      Delete