SERI MUKA

Assalamualaikum wbt....


Sesuatu yang baik bakal berlaku tak lama lagi. Err...lagi 20 hari sebenarnya. Macam lambat lagi tapi kadang rasa macam dekat sangat. Sekarang celik je mata terus teringat apa yang perlu aku hadapi buat aku risau, berdebar, seronok, teruja....etc. Kilang rasa dalam hati ligat memproses pelbagai produk perasaan. Orang sekeliling mula menegur "Berseri-seri muka..." aku tengok cermin biasa je seperti hari-hari sudah. Bergurau agaknya mereka. 


Episod baru yang bakal berlaku lagi 20 hari ni persis kisah orang dulu-dulu....alaaa yang macam tiba hari pertunangan baru bertemu dan bersuai-kenal dengan ahli keluarga sebelah pihak secara rasminya. Itu pasal yang buat debaran jadi berkali ganda hebatnya. Aku cuba berlagak seperti biasa...tapi hati perempuan biasalah nak-nak bila dok teringat balik kata-kata Ustaz semasa menghadiri Kursus Pra-Perkahwinan bulan lepas "Perkahwinan bukan sahaja melibatkan hubungan komunikasi antara suami-isteri....malahan turut melibatkan hubungan pelbagai pihak lain seperti keluarga, saudara-mara......" 





Tidaklah aku melebih-lebih dalam melayan debaran perasaan sebab sememangnya bukan mudah untuk menempatkan diri dalam suasana baru. Sekian. JUMPA LAGI.


#sambung tengok cermin. LOL


32 comments:

  1. wah...nak bertunang ke? jeles la..hahaha

    tahniah ain ^_^

    ReplyDelete
  2. Err..selamat berkenalan dgn keluarga bakal suami..Hihi..

    ReplyDelete
  3. selamat bertunang aien...... tahniah.... bila tu... 10 november ye????? besday remy tu......he3

    ReplyDelete
  4. PATOT LA BLOG DIE BERSERI2.. TAHNIAHHHH DEAR>.<

    ReplyDelete
  5. tahniah aiennnn :) selamat bertunang ye..ehhe

    ReplyDelete
  6. selamat bakal berkahwin aiennnn

    ReplyDelete
  7. wah..dah nak kawin ye??? tahniah tau :)

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah...berita yg sgt baik ni :)

    ReplyDelete
  9. wahh~ kita tumpang hpy weeee~! congratsss awk ;)

    ReplyDelete
  10. congrats aien..inviter card peliss

    ReplyDelete
  11. waaah~!! congrate dear. kita tumpang gembira. (^^,) yeay!!

    ReplyDelete
  12. Tumpang bdebar gak boleh? Hehe bila diri bakal dimiliki itu mmg serius, dan mmg buat gubra tak tnentu hala~ hehe! Tahniah ye aien! *Ucap awal2 boleh ke* ;)

    ReplyDelete
  13. whewww . berita baik ni . alhamdulillah

    ReplyDelete
  14. Wowwwwww! Tahniah Aien. Selamat memiliki dan dimiliki. Semuga bahagia yang dicari akhirnya ditemui. Selamat membuat persiapan, selamat melayan debaran. Err cuba teka ni pantun berapa kerat? :P

    Happy for you! :D

    ReplyDelete
  15. Ouh dah nak masuk alam bahagia ehh . Good , congrats yaa kak Aien . Semoga semuanya berjalan dengan lancar kay :D

    ReplyDelete
  16. Tahniah..selamat pengantin baru.:)

    ReplyDelete
  17. woahhhhhhhhhhhhhhh.. congrats beb!

    semoga semua berjalan lancar..

    ReplyDelete
  18. selamat berkursus.. salam Aidiladha.. =)

    ReplyDelete
  19. wahh wahhh ehem-ehem. terasa debaran nye tau.. hihi semoga semua berjalan lancar ye ;)

    ReplyDelete
  20. ehh mcm mana aku boleh termiss n3 ni =.='

    apapon tahniah alien :) jgn lupa hantar e-kad kawen nnt ya :)

    oh salam eidul adha juga :)

    ReplyDelete
  21. Selamat bertunang aien :D tumpang hepi untuk cik aien huhu..

    ReplyDelete
  22. congrate:)
    jom baca rahsia sy jom =)

    ReplyDelete