TEMPE YANG OHSEMMM





Bila diimbas-imbas kembali aku tak mampu nak ingat bilakah tarikh sebenar aku mula jatuh cinta dengan tempe. Cuma yang pasti sekali rasa terus tak berpaling tadah. Apa jua jenis masakan tempe aku makan...tempe goreng tepung, tempe goreng kunyit, tempe goreng sambal, tempe masak lodeh...perghhhh!! Pajeri tempe ada tak??? 







Seisi keluarga juga suka tempe. Kadang-kadang beli tempe banyak-banyak potong kecik-kecik goreng garing-garing buat kunyah depan TV. Kalah pop-corn, lagipun tempe berkhasiat dan mudah dihadam. Sekarang tak payah susah payah nak potong kecik-kecik lagi sebab dah ada KEREPEK TEMPE!!! Tapi tak dapat nak makan selalu pasal susah nak cari. Semalam mak pergi rombongan Cik Kiah ke Muar banyak betul dia borong kerepek untuk anak-anak dia yang hantu kerepek...paling best Kerepek Tempe pun adooo. HAHA. Siap aku tapau angkut pergi opis. Sarapan minum kopi makan kerepek tempe bertemankan blog. Sekian. JUMPA LAGI.




Kerepek Tempe Google


28 comments:

  1. Kerepek tempe yg sira dgn lada ada ikan bilis kecik-kecik itu pun sedapkan Aien. Kakak pun suka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa..yang itu pun sedap jugak ada sira dengan lada.. perghhh!! haha.

      Delete
  2. sodap eh tu..

    meleleh air liur den

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi...lap abg phat. basah keyboard tu. haha

      Delete
  3. ciss...... terliur pulak pagi2 nie.... oh tempe......
    oh tempe... kau kejam aien......he3
    sedap nye kerepek tu.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...kat dapur abg remy kerja ada tempe tak? makanan lain semua sedap2...tapi tempe pun sedap jugakkan.

      Delete
  4. alamak..xsempat nk rebut tempat 1st...zzzzz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makanan org jawa ni..hahaha..kau jawa ke Aien?

      Delete
    2. tak 1st pon ko tetap jawa h..hahaha..makanan rasmi ko la tu..

      Delete
    3. aku Minang. orang tak jawa pun suka tau..hehe

      Delete
  5. Sedapnye Aien! Terliur tgk. Rasa dah lama tak mkn tempe. Akak pun penggemar tegar tempe, especially yg dimasak rangup2.

    Org luar Johor salunya jarang2 suka tempe gila2. Naseb bek asben penah keje kat Muar, kwn dea ajak mkn tempe ngan sambal kicap. Power katanya! Pastu dea terus suka. Fuhh! Sng r akak leh masak tempe selalu. Ahaha! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedapkan!! hihi. penggemar tegar tempe yang tahu nikmatnya tempe ni macam mana. rangup2 lagilah..hihi


      untunglah asben suka tempe...tak payah pening2 nak masak lauk apa kalau ada tempe je kat dapur..hehe

      Delete
    2. Err tak penah lagik masak lauk tempe jek. Cam sedih je lak bunyiknya. Ahaha! :D

      Delete
  6. adeh sedap nye. smlm masak tempek tk de ikan bilis.goreng saja.. huhu sedap nye

    ReplyDelete
    Replies
    1. goreng saja pun boleh...sedap makan dengan nasi panas2..hihi

      Delete
  7. kerepek tempe? 1st time ak dengar nie..hahaha lol. ak bukan hantu tempe, tp mkn ckit2 tu buleh la :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. try ler incik kopiko...sedap taw. pasti nak lagi dan lagi nanti..haha

      Delete
  8. awk... tlg buatkan utk saya satu... heeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. buatkan apa ya awak....tempe masak tempoyak?? haha

      Delete
  9. aku suka sambal tempe goreng yang ada ikan bilis dengan kacang2 tu..lama tak makan..adehh..terliur plak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sambal keringkan...sedap dan tahan lama. dulu buat stok balik asrama...huhu. terliur oi..

      Delete
    2. haa,yag camtu la..aku dulu pon duk hostel suh mak aku buat stok mencekik kat hostel tu..tahan lama kalau sambal tu kering..

      Delete
    3. Tempe sambal campur kentang pun sedap gak. Err tp takleh simpan lama r. Hehe

      Delete
  10. tiba2 rasa nak makan tempe..... pantang nampak makanan betul den nie.. hadoii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak buyung ke baby yang nak makan tu..hahaha

      Delete
  11. percaya..kerepek tempe tu mmg maveles ^_^

    ReplyDelete
  12. peminat tempe ye awak????hehehehe

    ReplyDelete