MEMBAZIR & TIDAK MEMBAZIR





1. MEMBAZIR :

Pagi Jumaat aku yang indah dan sejuk berhujan telah dipanaskan dengan kemarahan Encik H. Errr...salah ler, Encik B sebenarnya. Encik Big Boss ni suka benau marah-marah tak kena tempat. Pelik sungguh aku tengoknya bila dia melepaskan marahnya dan membebel pada orang yang tak sepatutnya, membazir air liur jelah. Masuk telinga kanan keluar telinga kiri jelah nak layankan dia punya marah. Pagi sejuk dah jadi panas jadi bila aku nak sejukkan balik masuk opis kuatkan air-cond. Sejukkk..hihi. Nak sejuk lagi aku pun Online barang sekejap (alasan tak munasabah pasal hari-hari online).



2. TIDAK MEMBAZIR :

Bila online tetiba teringat nak Google pasal Tudung De'Noorish Elegance (DNE) sebab semalam petang aku ada dapat 2 helai Tudung DNE pemberian adik mak. Terperanjat giler tengok harga-harganya yang semua seratus ke atas....erkkkk!! Mahal-mahal bagi orang. Tapi takpelah adik mak yang merangkap mak sedara aku ni mana ada anak perempuan. Daripada membazir pakai pun sekali dua je baik bagi orangkan. Lagipun semuanya masih elok dan cantik. Ekceli banyak gak dia dah bagi. Sebelum-sebelum ni Ariani, petang semalam baru dapat DNE tapi dia cakap esok-esok nak bagi lagi. Eloklah...tunggu aku beli sendiri Ariani ke DNE ke tidaklah jawabnya pasal tudung tak berjenama yang harga RM29.90 pun aku dah rasa mahal inikan pula RM50.00 ke atas. Sekian. JUMPA LAGI.




Macam ni kaler tudungnya. Tinggal nak cari baju kurung jelah pasni.

#tak dapat nak berkaler turquoise dipagi raya macam Liyaa Mf. 




23 comments:

  1. hip hip hooray!! saya first!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Errr...saya tak bersalah mak incek...

      Delete
    2. comel pulak kartun kau tu..masih mengekalkan hidung dgn misai palsu..kehkehkeh..

      Delete
    3. tahniah H!! comelkan? kalah aku yang real ni. hihi

      Delete
  2. membazir amalan syaitan kat kat bos tu hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkah. kalau kata begitu bagai menyiram minyak tanah.

      Delete
  3. hahahaha.. ingatkan membazir apa, membazir air liur rupanya..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. membazir air liur pasal bercakap. kalau menangis membazir air mata...haha

      Delete
  4. Replies
    1. orang lidi aku kasi makan cukup2 tu yang membesar dengan sihat....hihi

      Delete
  5. cet..ingat membazir apa la tadi..haha..air liur pon leh kira membazir ye aien..-_-'..haha..

    aku rasa encik h agak pemes kebelakangan ni..ramai noh tag dia dalam entri.'gua jeles'..untung la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cakap tak kena tempat..membazirlah tu. ke menderma lebih tepat?? haha.


      H sedang dipuja-puja kot..hehe

      Delete
    2. Saham kau dah jatuh Pakcik :P

      Delete
    3. takpe la..aku redha..isk..isk..

      Delete
  6. best nyer.... tapi rege mahal jugak......
    tapi kalau berbaloi tak salah....setakat pakai sekali dua... baik berpada2 berbelanja.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. best la dapat free. itulah dari membazir pakai pun sekali dua bagilah kat orang...hehe

      Delete
  7. Eh, kaler grey pun cantek r Aien. Akak salah seorang greyish freak okeyyy! Err dan akak kan tak jadi pakai turquoise. Angan2 je nak pakai turquoise tp last2 kan tukar kaler laen :P

    Err akak biasanya beli tudung rm10 je. Raya je r kdg beli mahal sket, rm20. Erk! Still murah. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah. baju raya den tahun ni kompem grey. hihi. asal tukau kak? sebab incik asben beli PS3? >>apa kena mengena??<<


      err...kita pun sama. beli kat pasar malam lagiiiilah. kualiti pun ok lagi..takde rasa bersalah pun pakai helmet pasal tudungnya tak berkedut. hehe

      Delete
  8. Kirim salam mak sedara aien tu ye, kakak pun nak jadi anak sedara angkatlah sebab dia kan tak ada anak perempuan hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah kakak...hihi itulah 3 anaknya hero belaka...

      Delete
  9. cantiknya tudung tu..hehe..k.yana dh ada baju kaler tu, tudung tkde lagi..hmmmm ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak yana sila gandakan usaha cari lagi tudung sama kaler..hihi.

      Delete