ENTRY RAMADHAN TANPA GAMBAR MAKANAN




Salam Jumaat yang penuh barakah pejam celik pejam celik sudah masuk hari ketujuh umat Islam berpuasa dibulan Ramadhan. Senyap sunyi seketika blog tanpa sebarang entry terbaru pasal takde apa nak ditaip untuk dikongsikan *pause* akan tetapi perbuatan 10 minit yang lalu telah mengubah daripada takde apa kepada ada apa untuk dikongsikan bersama.



10 minit yang lalu sebelum "Salam Jumaat yang penuh barakah pejam celik pejam celik...." mula ditaip aku sedang sibuk-sibuk menyelongkar external lalu terjumpa koleksi gambar lama-lama yang ada kena mengena dengan Bulan Ramadhan.






Gambar atas ada kena-mengena dengan Ramadhan pasal pada 1 Ramadhan 1430 Hijrah aku berpeluang merasa nikmatnya berpuasa di Taman Negara Kuala Tahan, Pahang. Ini antara pengalaman indah dalam memori aku sebagai Nurulaien. Awal mula pertama mula bila nama naik kena pergi aku mula risau mampu tidak bertahan penat beraktiviti ketika sedang berpuasa. Akan tetapi sepanjang beraktiviti yang bermula seawal pagi langsung tak penat malah bertenaga lagi adalah. LOL. Faktor suasana persekitaran yang hijau, nyaman, dan damai main peranan. 







Nak ke Lata Berkoh kena jalan kaki sejauh 700 meter bila dah turun dari bot. Beriya benau aku dok bergambar siap dengan tujuh jarinya lagi. LOL. Excited benau aku kat sana pasal suasana kat taman negara memang ohsemmm!! Rasa macam nak tinggal jadi bini tarzan tapi apa boleh buat bila kena berkejar balik Shah Alam setelah selesai jelajah mana-mana yang sempat macam naik Titian Silara, bagi ikan kelah makan dekat Kelah Sanctuary dan beli-belah souvenir sikit. Sekian sahaja perkongsian entry Ramadhan tanpa gambar makanan. LOL. Jumpa Lagi.


23 comments:

  1. Replies
    1. selagi mampu berjalan kita jalan iffah. hehe.

      Delete
  2. mungkin suasana hijau tu yg buat kau mantain segar., agaknye la haha.,

    amboi.. perlu kau letak tajuk tanpe gamba mknan ye hihi :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rasa ya...suasana hijau nyaman tu main peranan. sejukkk je. hehe.


      err...aku pun rasa perlu ke tajuk cenggini. haha.

      Delete
  3. bulan ramadhan pi outing ????? boleh tahan ler..... mesti best , boleh berterawih dgn penghuni rimba.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sampai sehari sebelum ramadhan...sempat berterawih dengan penduduk kampung sana. penghuni rimba anak jati kole tahan...hehe.

      Delete
    2. ohsem ler......
      pengalaman baru dlm hidup...bkn semua org dpt merasai nya..... terbaek la aien...

      Delete
  4. Ohh... kakak nampak gambar yg Aien tepekkan pun tahu betapa nyaman dan tenangnya suasananya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan...gambar dah nampak nyaman betul-betul lagi nyaman kakak. hehe

      Delete
  5. kalau la dapat terjun dlam sungai tu mesti best..sambil menyelam minum air..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...kalau dapat. tapi menyelam je sudah ler.

      Delete
    2. bhahahhahaha sam desperate giler nk myelam sambil minum air..ceklat tol :P

      Delete
  6. selama afzal idop ni tak pernah mengejoinkan diri pegi jungle tracking, tak pernah lagi lawan ngan rimau kumbang, takde kawan ngan gajah *ni dah serupa tarzan plak aku nengok

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...tarzan pun tak lawan ngan rimau kumbang tau. dorang men hide & seek lagi adalah.

      Delete
  7. wah.. rajin sungguh. bagus2 :)

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. iya..iyalah kak ma.. seronok banget!! hehe

      Delete
  9. kenapa pergi sini tak ajak saya?? huh, ni yang nak marah ni..hehehe :P

    apapun, selamat berpuasa ye... semoga ramadhan kali ini akan memberi seribu keberkatan kepada kita semua..amin

    ReplyDelete
  10. macam best je tengok tempatnya tu... :)

    ReplyDelete
  11. oh..pertama ramdhan terfikir nak baring je kat rumah..haha..bestnya aien..nyaman je kn..

    ReplyDelete
  12. waaaaahhh cam best..

    bagus2 takde pic makanan.. kalo tak lapar je dibuatnya..

    ReplyDelete
  13. Ehh, nyamannya berpuasa di hutan! Best kan tengok suasana hijau2 camtu? Aah, Aien nampak eksaited sgt bergambar tunjuk nombo 7. Err nape 7? :P

    ReplyDelete