SALAH FAHAM





Entri semalam punya cerita. Bila aku senaraikan satu persatu haiwan yang ada disekitar rumah baru aku terasa macam banyak pula, dah mirip-mirip taman safari ataupun mini zoo pun boleh. KLIK SINI kalau nak tahu senarai haiwan apa yang ada. 


Hari ini punya cerita pula. Tadi duduk-duduk saje sambil berfikir buat aku teringat akan kata-kata seorang kawan "Kalau boleh biar tak faham daripada salah faham...."







Mendalam sungguh kata-kata, kalau difikirkan pun memanglah kalau tak faham takpe boleh kita fahamkan nanti. Kalau salah faham pula kadang hal kecik boleh berubah jadi hal besar. Jadi mungkinkah faktor terasa hati berpunca dari salah faham selalunya??? Mungkin ya mungkin tidak....bergantung pada keadaan. Sekian. JUMPA LAGI.










31 comments:

  1. takleh nak elak kot..mmg konfem akan ada jer org yg salah faham..ada jugak yg faham tapi buat2 tak faham..

    ReplyDelete
    Replies
    1. faham tapi buat-buat tak faham pun boleh buat salah faham juga nanti ingat memang tak faham.

      Delete
    2. bundle suh spam kat sini :-w

      Delete
    3. sila2 Encik H. dialu-alukan. :))

      Delete
  2. salah paham bleh buat gaduh wooo...baik tak paham..betul la ayat tu...hahhaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha. jadi gaduh yang xbest tu.


      aku dah tukar ni...boleh main balas membalas ni. hehe

      Delete
    2. hahaha..camni la baru best aien..

      Delete
    3. lepas ni setiap komen aku nak taip ayat macam ni:

      pecah kaca pecah gelas, sudah baca harap balas..

      Delete
    4. hahaha...thankz cekgu bundle..


      amboi Encik H berpantun 2 kerat nampak.heeee

      Delete
  3. Replies
    1. apa yang susahnya nak faham tu incik?? hehe

      Delete
  4. dia faham tp jenis yg tak mkn faham.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah dia jenis makan nasi. HAHA. ok tak lawak.


      maap ye cik asyiqin :))

      Delete
  5. mmg selalu gado2 pon sbb salah paham, mmg susa nk bg org lain paham ape yg kite cuba smpai kan. atau mgkin kite yg x reti nk smpaikn sesuatu dgn betul :-? eh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. chuu aku pun rasa kadang kita x reti nak sampaikan sesuatu dengan betul buat orang selalu salah faham. boleh jadi gado2 pun ya jugak chuu..

      Delete
    2. org yg tak paham kene la tnye balik patutnye..kalau buat paham tu yg lain jadinye..tak gitu chuu gawang..hahaha

      *aien dah rajin komen..yeahhh..hahaha..

      Delete
    3. rajin sangat!!


      #usah ler membahan cekgu...hahaha

      Delete
    4. tu la aien, tp kalau mcm yg bundle ckp tu, org yg x paham tu bile da salah fhm mane ade nk tnye balik., setahu aku biasanya org da salah faham akan terus salah faham melainkan ade org beritahu dy perkara sebenar.,ye la da gado kan, celah mane nk tnye..mungkin aku pun ada mcm tu, <--aku manusia yg lemah :|

      #gawang ke :)) h ni kan., pengaruh kuat., ngajo bundle bukan2 :))

      Delete
  6. tak salah bertanya kalau kita tak faham.....
    membuat andaian lagi teruk kalau dah salah faham.....
    nanti ada yg terasa hati......
    hati kenkawan atau sesiapa saja kita kena jaga.....
    teringat kata2 wordless wednesday abg remy haritu.....
    jom check balik.....kata2 tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah pasal bang...dah la salah faham siap buat andaian lagi. memang memburukkan keadaan.


      kita memang nak jaga hati semua orang. tapi kadang terlepas pandang bila secara tak sengaja TERbuat orang terasa hati.

      Delete
  7. daripada xpaham baik tak payah tahu trus..:)

    http://encikcopypaste.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. baik tak payah tahu terus dari tak faham ek...haha.

      Delete
  8. diam-diam ubi..jadi ubi ajelah aien

    ReplyDelete
    Replies
    1. baiklah kakak. diam2 ubi berisi...harap2 la berisi kan...kalau diam saje pun xboleh jugak. heee

      Delete
  9. mungkin jugak terasa hati berlaku sebab salah paham. bergantung pada cara orang tu cakap dan cara kita memahami. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah kan rara kan. bergantung pada cara orang tu cakap dan cara kita terima. 2 way communication kena mantop la senang cerita. hehe

      Delete
  10. salah faham ni selalunya berlaku sebab buat andaian tanpa tanya terlebih dhulu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaaa..betul tu CT. andaian awal selalunya terpesong.

      Delete