HANYA MAMPU MELIHAT SAHAJA.













SUMBER : KLIK SINI



Sedihnya rasa bila kita hanya mampu melihat sesuatu yang kita nak tapi takkan dapat sebab kita tidak mampu. Aku rasa ramai je yang mempunyai perasaan sebegini kan??? Tak kisahlah dari sudut apa pun. Sebenarnya aku lebih suka guna perkataan BELUM MAMPU berbanding TIDAK MAMPU.



Tidak mampu bermakna memang tidak mampulah ertinya. Manakala belum mampu bermakna aku masih ada ruang dan peluang bila dah mampu nanti. Positif. Semoga aku mampu atas izin Allah S.W.T. Kadang larut dalam perasaan dapat hasilkan semangat positif. Sekian. JUMPA LAGI.




"Allah tidak selalu beri apa yang kita inginkan,
tetapi Dia akan berikan apa yang kita perlukan."






17 comments:

  1. sokong 101%.... Allah tidak selalu beri apa yang kita inginkan,
    tetapi Dia akan berikan apa yang kita perlukan.

    Allah swt dah tetapkan rezeki masing2 buat hamba2 Nya yang sentiasa berusaha tanpa mengenal erti putus asa dan doa..

    Selamat petang ayang (",)

    ReplyDelete
  2. kesiannya budak ni..pacik tu pun, apalah salahnya bagi satu..takluak pun

    ReplyDelete
  3. siannya tgk mkew bdk tuh , huhuhu~

    ReplyDelete
  4. bersyukur kerana masih dapat melihat walaupun tak memiliki....
    berusaha hingga berjaya....

    ReplyDelete
  5. budak tu nak benda yng color2 oren tu ke?.. tu la, ikutkan mmg semua kita nak.. tapi apakan daya, tak mampu lagi nak dapatkan..

    ReplyDelete
  6. setuju dgn Gen2.

    kalau kak ada kat sana,insyaAllah kak akan belikan,

    ReplyDelete
  7. yes..aku belum mampu pakai keta skyline..

    belum mampu berbini 2 3 dan 4..

    sekian..

    ReplyDelete
  8. belum mampu nak dapatkan sesuatu yang chemay nak.
    seriyes sangat sedih.
    :(

    ReplyDelete
  9. Kita kena fikirkan keperluan daripada kehendak naluri, itu kata orang kurang mampu...hehe..

    Kdg kala cukup kita melihat saja, tak perlu memilikinya kerana itu pun sudah memuaskan hati.

    ReplyDelete
  10. tetibe sedih plak bc entry ni....

    mmg byk wishlist yg sy tak capai lg...

    betul ckp awak, kita belum mampu....insyaAllah, kalau kite usaha pasti akan dpt sesuatu....

    ReplyDelete
  11. apa pun kita bersyukur dengan apa yg kudrat kita ada sekarang kan....

    ReplyDelete
  12. setuju dengan kata-kata last tu ~ :)

    ReplyDelete
  13. Memang betul tu tak mampu dan belum mampu jauh benar bezanya... kalau ada peluang insya-allah yg belum itu akan dapat walau lambat...

    ReplyDelete
  14. mungkin dalam sesetengah keadaan kita akan jadi 'tak mampu' dan keadaan yg lain mungkin kita akan jadi'belum mampu'..

    ReplyDelete
  15. ye betul..bukn tak mampu tapi belum mampu

    ReplyDelete