KAYU UKUR KESUBURAN




Tengok tajuk semuaaa....



FASHAR SANDAL : Aajron...Aajron...adik-beradik Aajron berapa orang??

AAJRON ABU : 10 orang jerr....

FASHAR SANDAL : What??!! 10 orang jerr....subur gilerrr...

AAJRON ABU : Err....subur ke??



Dialog hanya contoh sahaja. Terbiasa sudah masyarakat melabelkan bab bilangan adik-beradik atau anak-anak yang ramai sebagai subur. Apakah dengan bilangan sahaja sudah cukup dijadikan sebagai penanda aras kesuburan??? Selalu sangat aku kena macam ni, maklumlah adik-beradik ramai. HEHE.







Lagi satu masyarakat suka jadikan kayu ukur subur ialah dengan darjah kepanasan bekas tempat duduk...errr faham tak??? CONTOH : Zuber duduk diam-diam di atas sehelai kerusi library. Sesudah habis menelaah pelajaran di library hampir 2 jam tak bergerak-gerak lalu Zubir pun bangkit membangunkan diri. Sejurus sahaja Zubir bangun terus kerusinya diduduki oleh Mamat dengan rakusnya. Tiba-tiba "Panasnya bekas punggung kau di atas sehelai kerusi ini Zubir....ini menandakan engkau subur!!" dengan lantang dan yakin Mamat berkata-kata. Zubir terkesima lalu berjalan pergi dengan penuh bergaya. Nampak tak nampak tak??? 




***********************************



Macam-macamkan?? Belum masuk bab kuku cepat panjang, rambut cepat panjang, bulu-buluan cepat panjang dan macam-macam lagilah kayu ukur kesuburan. Ternyata masyarakat sangat kreatif dalam bab subur-suburan bagai. Sekian. JUMPA LAGI.




P/S : Esok nak melawat kawan yang baru sahaja bergelar mama, harus siap sedia menjawab soalan wajib "Bila nak kahwin???" Oh...Mamaaa saya mahu kahwin.....lalalala~



17 comments:

  1. huhuu...
    bab tu mmg org kita kreatip

    ReplyDelete
  2. hahahahaha.. nak tau subur ke tak, kena kawin dulu..hehehe

    ReplyDelete
  3. hehehe...betul..selalu dengar benda2 macam ni..tapi setuju dgn Boni JLL3..nak tau subur ke tak kena la kawen dulu :)

    ReplyDelete
  4. hahaha setuju..

    mcm2 fakta keluar kan ;p

    ReplyDelete
  5. releks x yah runsing umo kita muda lagi

    kehkeh

    ReplyDelete
  6. hahaha.. memg slalu pun mcm 2.. nk tau subur ke x..jmpa je doc..

    ReplyDelete
  7. rambut and kukuzwan mmg cepat panjang.. Yes! Subur! HAHA

    ReplyDelete
  8. cik tikah pun anggap org yg ada adik beradik ramai, parents dorang subur. haha

    ReplyDelete
  9. yg part punggung panas tu selalu kena dulu

    ReplyDelete
  10. kenapa mesti nama zuberrr. terasa berrr ok. hahha

    ReplyDelete
  11. Aien bila ada soalan cepu emas macam tu katakan "Doakan saya bertemu segera pasangan hidup saya." Kakak pun doakan juga:)

    ReplyDelete
  12. camtu ye nak ukur tahap kesuburan......
    baru remy tahu.....he3

    ReplyDelete
  13. selalu kena bab bontot panas tu hehehe

    ReplyDelete
  14. Err bukan yg bekas punggung panas tu sbb org tu sehat ke? Err. Ntah. Hehe.

    ReplyDelete