HERO TAMIL





Ketawa sorang-sorang bila tengok album lama. Sekali terselak gambar masa Form 6 dulu, aku tertengok muka sorang kawan yang dikenali sebagai Udin singkatan nama dari Muhammad Rizaludin. Dia Mamak dan memang bersahabat dengan hero tamil sejati merangkap classmate aku juga iaitu dak Micheal, Sivaraj, Mohan dan Ratish.



Siapa tengok Film Padayappa pasti kenal siapa aku??

-Rajnikanth-



Pada suatu hari masa 6 tahun yang lalu GPK HEM datang ke kelas 6A1 dan 6A2 untuk jumpa semua pelajar Melayu yang tak berapa nak ramai masa tu yang adalah dalam 13 Orang kerana majoriti Cina sebab SMJK bukan SMK. Udin juga tidak terkecuali, turut dipanggil sama. Masa nak berkumpul kat luar kelas boleh pula si Udin ni cuit-cuit bahu aku :



"Aien....cikgu nak jumpa pelajar Melayu je kan? aku sekali ke???"


"Yelah...kau sekali la, kenapa??"


"Aku bukan Melayu....aku kan Mamak..."


"Errr....." 



Ternoktah disitu persoalannya terus aku suruh Udin diam, ikut dan dengar je apa GPK HEM nak sampaikan. Rupa-rupanya nak suruh kami sertai Perkhemahan Ibadah untuk pelajar yang beragama Islam. Udin memang patut kena join sekali. Cikgu....cikguuu kan senang cakap nak jumpa semua pelajar Muslim, tidaklah keliru dak Udin dibuatnya. Sekian. JUMPA LAGI.


33 comments:

  1. Betullah cikgu Aien silap sebut kalau tak mesti Udin tak confuse...

    ReplyDelete
  2. btol gak udin ckap.. kalo nk jmpe pelajar melayu.. just melayu je la.. mamak, jawa, bugis xbleh la p

    ReplyDelete
  3. hahaha.. lawak pun ada. sian udin. mamak oh mamak. hahaha

    ReplyDelete
  4. hehehe... cikgu nya mungkin tak terfikir pasal tu agaknya... lagipun pemikiran kita, asalkan namanya Melayu mesti Islam... (",)

    ReplyDelete
  5. apalah cikgu tu..kan

    suami kak pun mamak juga..selalu isi borang anak2 tya nak letak apa ni.(bangsa) dulu2 letak india muslim..skrg ni letak melayu aje..

    kwn anak2 mula dulu,selalu tya, ayah kau india ke..?dah biasa aien.

    ReplyDelete
  6. hahahaha.. lawak ler si UDin ni..hahaha

    ReplyDelete
  7. kasihan kat udin.......
    mamak2 pun...hensem jugak.....he3
    teringat kat kwn lama baskaran.....
    ape la khabar dia sekarang !!!!

    ReplyDelete
  8. Haha! Lawak laa si Udin bleh tanya camtu. Mesti dea cam terkulat2 konfius. Haha! Err walaupun tak pernah tau camne muka Udin, tp dpt imagine r type muka mamak kannn?

    Tp err rasanya kalau dah mention Melayu tu biasanya refer to Muslim. Jarang r plak if cekgu nak sebut "Okeyy saya nak jumpa yg bangsa Melayu, Mamak, Jawa, Banjar, Minang" Err cam tak penah denga plak. Haha!

    So, biasanya Melayu is Muslim kut. Kat Malasyia ni biasanya kenal bangsa Melayu, Cina, India. That's why la pasal :P

    ReplyDelete
  9. kekehkeh..aien troll perkasa ek.hahaha...ketuanan melayu yang dah tepu..patutnya agama dulu baru bangsa kan..adehh..

    ReplyDelete
  10. susah jugak ye camtu...kesian udin tu..huhu~

    ReplyDelete
  11. hahaha..lawak juga kisah ni..adoii..cikgu ni pun 1 hal la..bikin orang confuse je..

    ReplyDelete
  12. oo mamak bangsa lain

    taknah terfikir pun sebelum ni

    heee

    ReplyDelete
  13. Kak Zakie : itu la...confuse dak udin, cikgu tak perasan agaknya masa tu..hehe

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. Dysha : sebab tu udin bertanya ek..betul la tu..haha

    ReplyDelete
  16. CT : kesian udin kan CT...hihi..

    ReplyDelete
  17. Gen2Merah : itulah....asal Melayu je Islam, itu yang Mamak Muslim ni contoh macam Udin terkeliru...

    ReplyDelete
  18. cinnamon.com : anak-anak akak boleh dididik dari awal supaya tak confuse akan datang...paling utama masa isi apa-apa borang.... :D

    ReplyDelete
  19. Boni : amboi boni ketawa...ternganga mulut. hehe..

    ReplyDelete
  20. Remyhazza : udin ni hensem jugak taw abang remy....tinggi & segak..hehe

    ReplyDelete
  21. Liyaa Mf : kak lia siap bayangkan...bagus2.HAHA. memang muka dia macam terkulat-kulat gitu, serba salah nak pergi ke tak..hehe


    a'ah kak...maksud cikgu tu semua pelajar Muslim la cuma dia dah sebut Melayu sebabkan kita dah terbiasakan...asal Melayu je Islam.. itu yang bangsa2 lain confuse dalam sesetengah hal..macam si Udin..

    ReplyDelete
  22. Ym.Bundle : err...cekgu bundle apa tu "troll" (pura2 xtahu) troli giant aku tahu la...HAHA.


    yup...patutnya begitulah agama dulu baru bangsa..

    ReplyDelete
  23. cekbolat : itulah bolat...udin tersentap.. :D

    ReplyDelete
  24. Yana L : susah juga ikut situasi....sulit bagi yang menghadapinya sebab boleh keliru kadang2..hehe

    ReplyDelete
  25. kura : hadooo...apo takdolak berr..

    ReplyDelete
  26. syahiroo : itulah yang terjadi...miss communication jawabnya..

    ReplyDelete
  27. dylla abas : hehe...lawak sebabkan udin keliru, tapi sebaliknya agak sulit juga untuk dia..harap2 udin ok la walau kat mana dia berada sekarang ni...huhu

    ReplyDelete
  28. lea isnawi : itulah kot lea...sama kot macam Banjar, Jawa, Minang, dll tapi dah duduk Malaysia tetap selamanyalah Rakyat Malaysia... harmoni gitu... :D

    ReplyDelete
  29. dtg sini jer terbayang kat udin...... kih3.....

    ReplyDelete
  30. mamak.. muslim, kira melayu gak la kan.. nak bekemah ibadah..

    ReplyDelete