HARI MAMA





Sebalik isu soal haram atau halal "MOTHER'S DAY" dan rungkaian selanjutnya yang boleh korang semua RUJUK SINI untuk nilai sendirisuka untuk aku nyatakan bagi aku SETIAP HARI MERUPAKAN HARI IBU.



 


Malam tadi aku sekeluarga meraikan dua orang "mama" dirumah iaitu Mak & Kak Long dengan niat hanya nak menggembirakan mereka dan buat mereka terasa lebih dihargai walaupun mereka sememangnya dihargai setiap masa, saat, detik, ketika, waktu dan sebagainya. Senang cerita mereka berdua diraikan sebagai penghormatan tambahan. Serupa macam matematik, matematik tetap matematik cuma bila ada tambahan akan jadi matematik tambahan. Mengerti??? Teori mana kau kopipes ni aien??? HAHA. (Maafkan saya). Sekian. JUMPA LAGI.



Malam tadi kami semua dapat
sorang sepotong Oreo Cheesecake.


16 comments:

  1. mak tanya: bile hari ibu sebenarnya?

    gua: tak kisah laaa bile mak. yang penting tiap2 hari adalah hari ibu. boleh kan?

    mak: ♥

    ReplyDelete
  2. Happy mother's day to both of them

    ReplyDelete
  3. cis! makan ciskek tak ajak.hahaha.. hurm. betul tu. sebenarnya setiap hari adalah hari ibu sebenarnya.. yang penting, kita jangan melakukan perkara2 yang dilakukan oleh orang yahudi dan juga kristian je..

    ReplyDelete
  4. syg ibu tak kira hari dan masa..... setiap detik adalah utk ibu..... luv to my mum......

    ReplyDelete
  5. heee3x... bagus la sambut hari ibu... mesti mereka rasa terharu...

    ReplyDelete
  6. hargai ibu tiap detik dan ketika akan m'jadikan kita anak yg lebih bersyukur kan :)

    ReplyDelete
  7. Itulah juga yg anak kakak buat aien. Ada add-math dalam mathematics. Hari-hari solat 5 waktu bila berhajat sesuatu kita tambah solat hajat lebihkurang macam tu jugalah Aien..

    ReplyDelete
  8. betul tu aien..skrg anak2 dah bijak..rajin dgr ustaz ceramah kat tv.pergi kuliah..lg

    menghargailah ibu tu hari2..kalau ibu masak hari2 tu..jgnlah malas nak ckp tq mama.

    sedap mama masak hari ni..ayat2 lazim tu,,kan

    ReplyDelete
  9. waahhhh, saya setuju 10001 % pendapat ANA ni... ya, ibu memang patut dihargai setiap hari. namun bila ada hari yang lebih diraih sebagai penghormatan tambahan, pasti ibu lebih rasa terharu dan dihargai.. sama kes macam hari jadi kita juga laa...

    ReplyDelete
  10. aku tak penah sambut pon..tak payah tunggu besday, tak payah hari ibu pon selalu je aku bagi hadiah kat mak aku..

    p/s : kek ke aiskrim tu..sedap nampak..

    ReplyDelete
  11. tp diantara matematik dgn matematik tambahan. matemtik tambahan tu sgt killerrrrrrrrrr. hehehh

    ReplyDelete