Hobi Baru : FELT-CRAFT






"Nama saya Aien, cita-cita saya nak jadi tetttttttttt hobi saya dimasa lapang ialah membaca novel yang orang lain beli sebab saya tak pernah beli novel sendiri dan saya tak tahulah kenapa saya tak pernah beli sendiri jadi abaikan je lagipun membaca novel ialah hobi lama sekarang saya ada hobi baru iaitu ber-Felt-Craft-bagai...." Cissss Kejuuuu sungguh intro entri ini kali semata-mata nak bagitahu yang aku sekarang dah jumpa hobi baru iaitu FELT-CRAFT.









Aku tak kreatif sangat (bukan tak kreatif langsung) ada basic belajar menjahit dekat KEMAS dulu-dulu yang membolehkan jahit baju kurung sendiri dan langsir rumah untuk raya cuma disebabkan mesin jahit turun-temurun telah rosak dan tersadai aku STOP menjahit. Sekian lama memberontak sebab teringin menjahit dan takut terlupa teknik menjahit lalu berfikir-fikir nak jahit apa tanpa menggunakan mesin. Bila terjumpa Felt-Craft yang hanya "Guna Jari Pun Boleh...." aku terus berminat.



Guna Teknik Jahitan Tangan






Blanket Stitch



Back Stitch





Felt-Craft Hasil Tangan 
Aien Not Alien



Merah, Biru, Hijau konon-konon Sesame Street la....haha~
Elmo, Cookie Monster & Kermit The Frog.

Hobi baru ni boleh menjana pendapatan sampingan kalau pandai cari peluang, lagipun adik-adik dah sibuk-sibuk nak jual kat kawan-kawan dia. Sekian. JUMPA LAGI. 


25 comments:

  1. org yg kretif dan penuh kesabaran je yg leh wat benda ni kn :)

    ReplyDelete
  2. wah2..cantiknya..meh buat kt k.yana satu :)

    ReplyDelete
  3. kreatif la tu..sy pon belajar buat..XD

    ReplyDelete
  4. hantar ineh yg bosa kasi syaza hehe

    ReplyDelete
  5. macam jahitan insang pari je yg mula2 tu~

    ReplyDelete
  6. kreatif..cantik..boleh jual kat sekolah..nti kena tangkap dgn cikgu..hehe

    ReplyDelete
  7. my roomy's sister buat benda alah ni, dia buat tempat letak phone. cantik dan comel,\tapi kain tu cepat berbulu lah

    ReplyDelete
  8. CP Rara : t.Q :D


    Taufiq Ariffin : kena sabar jugak la...baru jadi :D


    xila riston : kena pos kat paris ke? jauh~

    ReplyDelete
  9. yana-feehily : haha...nanti kita tolong buatkan ea..


    MIJ : itulah..tengok doodle felt kamu buat...cantik :D


    phat : amboi...nak yang bosar yo utk syaza...:D

    ReplyDelete
  10. kancil : t.q bah kata cantik...hehe


    yana L : a'ah...jahitan tu tersalah lerrr...haha


    alien : bentuk alien kah?


    cinnamon : jual sembunyi2...haha


    ed : tengok jenis felt, ada yang cepat berbulu ada yang tak.. :D

    ReplyDelete
  11. Cutelah Aien... kalau boleh menjana pendapatan baik terus kembangkan...

    ReplyDelete
  12. waa...hobi yang menguntungkan..bagus2

    ReplyDelete
  13. ouhh. comelll. tolong buatkan kurakura hensem satu? :) hew hewww

    ReplyDelete
  14. nak satu....... comel nyer !!!!!

    ReplyDelete
  15. comel dan kreatif.macam akkn] nak masuk benang dalam jarum pun malas.haha..

    ReplyDelete
  16. kreatif giler r...klu eyda..xmampu nk wt kot..sbb eyda bkn seowg yg kreatif..hehe

    ReplyDelete
  17. comel. comel..
    aritu ada gak adik2 buat menda ni and jual.. :)

    ReplyDelete
  18. Xske buat

    nkkkkk ain nkkk

    mlke dkt je kn hehe

    ReplyDelete
  19. ain tahu tak mana nk beli alphabet felt tu???? kalau tahu email kan kat nik.norfarizam@yahoo.com

    ReplyDelete