Cerita Peribadi..Bacalah Kalau Sudi~







Memandangkan ini blog peribadi makanya aku nak kongsikan cerita semalam yang buat aku terkejut sampai blurrrr~ Ceritanya bermula begini, masa aku kat office ada call masuk dari mak :-



"In...ni ada surat penting ni, nak buka ke?"


"Haa....bukak la ma..surat apa?"


"Surat temuduga...bla,bla,bla... 7&8 April dekat Tampoi, JB, tiada penginapan disediakan.."



Awal mula pertama mula aku bersyukur & bergembira, kemudian aku agak menggelabah sebab tiada penginapan, makan sendiri, pengangkutan sendiri dan ianya semua seminggu dari sekaranggg untuk segala macam persediaan.









"Ek..elehhhh menggelabah la lu minah.." mesti ada yang melemparkan kata-kata sebegini. Seriously dalam beberapa detik aku macam blurrrr gitu, dah tersedar aku tarik nafas dendalam dan tenangkan diri.




Bila dah bertenang aku mula berfikir sendiri sebab aku suka berdikari dan makan kari terus klik Google Maps cari mana letaknya Tampoi. Dekat map aku nampak Skudai, Larkin, Johor Bharu dan aku ternampak Gelang Patah terus aku telefon kawan baik aku masa dekat UiTM dulu.




Borak-borak itu ini dia dengan gembiranya nak tolong, jadi selesai sudah tempat penginapan & pengangkutan. Alhamdulillah lega sudah, kalau kita susah hati dan berserah pada Allah setelah berusaha, sungguh nikmat terasa rahmatNya. Lepas settle hal ni, aku terus isi borang cuti tahun dan DILULUSKAN serta-merta oleh Bos yang memang sedia maklum aku memang berkerja sementara dengan dia. 



Tiket bas dah siap beli tadi, lepas ni nak kena siap sedia segala dokumen dan paling penting kena siapkan fizikal sebab ada ujian kecergasan dan mental sebab ada ujian psikologi. Dalam dah siap itu ini, ada sikit hal nak kena hadap, nak kena ambil gambar berukuran passport dalam keadaan mata kena ketumbit. Time-time genting macam ni pula nak kena haruslah pasrah.




Wuuu...mata saya ketumbit.. wuuuu~



Peringkat pertama (Exam) aku ter-demam dan LULUS. Peringkat kedua (PAC) aku kena ketumbit pula dan adakah LULUS untuk keperingkat ketiga (Temuduga Akhir)??? Mudah-mudahan lulus, aku cuba berusaha sebaiknya dan berpegang pada kata-kata "Kalau dah tertulis itu rezeki kita, insya-Allah kita dapat...yang penting usaha eskalator kejayaan!!!" Comel apa mata ada ketumbit!!! (Ayat nak sedapkan hati sendiri....)





19 comments:

  1. hahaha... ketumbit plak ? perit kan rasa.. huhu.. tahniahh aien ! smoge berjaya , kita doakan ye.. tampoi dekat ngan umah bf kita dah. wuwuwuwuw.. nk itotttt ! xD

    ReplyDelete
  2. jawatan apa tu? banyaknye saringan? saya duk jhr je..hehe~~

    papehal bgtau la :)

    ReplyDelete
  3. gud luck aien....
    insyaAllah, kalau dh rezeki tak kemana......

    ReplyDelete
  4. mata ketumbit?? hahaha...lawa la tu...gud luck aien ^_^

    ReplyDelete
  5. NAK CAPSLOCK SBB EXCITED AIEN DUDUK DKT NEGERI TERCINTA AKU. YAHOO

    AIEN NK LEPAK ROGER HEHEE =D

    ReplyDelete
  6. salam aien..

    InsyaAllah ada rezeki dapat.


    lama tak dtg sini.maaf ye adik comel.

    ReplyDelete
  7. hehehe jadikan ketumbit tu satu kelainan dri candidate yg lain! goodluck dear!!

    ReplyDelete
  8. "Ek..elehhhh menggelabah la lu minah.." keh3

    apape pun, diucapkan selamt berjaya..1st gaji nanti blnja tau

    ReplyDelete
  9. Bunyik macam keje best, nampak cam berharap gila je. Best of luck ya! Do your best taw! :)

    Erkkk, ketumbit la plak. Hahah! :D

    ReplyDelete
  10. bnyknya cabaran. hehe.. all the best k dear :)

    ReplyDelete
  11. laaa xde penginapan ke? susah la mcm tu
    riso lak, lea x kena panggil lagi ni
    kalo jauh2 mcm malas nak g je..huhuhu

    btw, all da best ye :)

    ReplyDelete
  12. liyana : terima kasih ye :)


    amira : itulah...ketumbitan mataku..haha..amboi...nak jumpa bf mira la, boleh?? haha..gurau je..



    yana L : dah dapat baru bagitahu...ini interview je masih 50-50.. :)

    ReplyDelete
  13. remyhazza : thankz bang remy! yup kalau dah rezeki insya-Allah dapat :)



    kak ma : lawa sangat kak...hahaha~ doakan ek ustazah **ma :)



    ed : CAPSLOCK JUGAK~WEH DOA2 LA MENETAP SANA..HAHAHA~ INI INTERVIEW JELAH..JUMPA KAT TAMPOI EK :)

    ReplyDelete
  14. cinnamon : takpe kak..kita faham, terima kasih ye kak :)



    paani : memang kelainan sangat laaa..hihi.. t.Q paani :)

    ReplyDelete
  15. shahz : err...agak gelabah la mulanya, haha..insya-Allah kalau ada rezeki, tampin-rembau dokek yo..haha


    liyaa : bunyik je dah best, dapat lagi-lagi-lagi-lagi best!! haha...tak berharap sangat, tapi kalau dah rezeki dapat alhamdulillah :)


    Cik Tikah : cabaran nak senang memang banyak..t.Q dear :)


    Lea Isnawi : ehh...jangan macam tu, kalau jauh usahakan juga tau, tak cuba tak tahu... tapi takpelah lea dah lepas PAC bomba :)

    ReplyDelete
  16. Kazman / Sue : terima kasih abang / kakak :)

    ReplyDelete