Bila Adik Berniaga.





Saat ini sedang aku menaip entri adik bongsu aku mungkin sedang sibuk dan tak cukup kaki dan tangan melayan pengunjung digerai jualannya.HAHA. Minggu Matematik katanya, dari minggu lepas bodek mak nak ambil bahagian buka gerai jualan maka haruslah bodek mak sebab nak modal. Adik bongsu berumur 8 tahun dan dia seorang yang manja, jadi karakter manjanya macam tak meyakinkan seisi keluarga untuk dia berniaga. "Takpelah biar dia merasa macam mana berniaga....." mak positif dengan anak manjanya. 


Waheeda a.k.a Wawa


"Wawa rasa tak sabarlah....mesti best!!" Tak tahulah definisi best yang dia maksudkan apa pada pemikirannya. Malam tadi semua orang bertungkus-lumus membantu, aku dengan adik aku siapkan bahan-bahan nak buat Roti Sosej, siapkan Bookmark Felt-Craft dan buatkan tanda harga jualan untuk GERAI WAWA. Teringat kenangan aku berniaga masa zaman persekolahan dulu-dulu. Sekian. JUMPA LAGI.



23 comments:

  1. alala..comeinya wawa ni..moga dpt untung besar..hihi

    ReplyDelete
  2. moga ramai datang gerai dia.... :D

    smgt nye dia :)

    ReplyDelete
  3. osem , dye da adew minat n niat tuh , huhuhu ~ kiterr memg taleyh pndg rendah bdk besar mcm nih , dr sini la na tgk kcndrungan dye ke arah mane , dlm proses na cuba banyak benda

    ReplyDelete
  4. osem , dye da adew minat n niat tuh , huhuhu ~ kiterr memg taleyh pndg rendah bdk besar mcm nih , dr sini la na tgk kcndrungan dye ke arah mane , dlm proses na cuba banyak benda

    ReplyDelete
  5. Lepas ni boleh la suruh wawa blanjaa.... comeyla klaw tgk bebudak beniaga.. :)

    ReplyDelete
  6. masa sekolah pon aku berniaga gak kat sekolah..tpi black market la..bisnes jual rokok kecil2lan secara haram..masyukk...hahaha..

    ReplyDelete
  7. Bagus... kakak suka Wawa pandai, berani dan cerdik kalau tak mana mungkin dia confident tu... mama pun bagus bagi moral support.. sayangnya ada gambar Wawa kat booth/gerai dia tak. Tayang-tayanglah kat N3...

    ReplyDelete
  8. betul2 bersemangat tu...bagus la mcm tu kan..:D

    ReplyDelete
  9. hahaha...aku pnah berniaga jual penanda buku time skola rndah..laku jugak :D

    ReplyDelete
  10. alahai. comel nye wawa. semoaga laku ok! nnt bole blnje kfc! :)

    ReplyDelete
  11. hadik manis ini sunggu shumel hehe

    ReplyDelete
  12. kecik2x sudah dilentur yee... itu yg terbaik...

    ReplyDelete
  13. wang besa!!! hehe...kim slm wawa k

    ReplyDelete
  14. Haha. Comel gila bebudak nak meniaga. Eksaited pulak tu dea. So amacam? Ada untung ke takde untung? Kalau untung, bleh la banje kakak Aien kan? Haha!

    ReplyDelete
  15. wawa kira elok2 duit tu

    kang terugi pulak


    hehehe

    ReplyDelete
  16. rajinnya dia. all the best! hehe

    ReplyDelete
  17. rajinnya dia...semoga menjadi ahli perniagaan yang berjaya

    ReplyDelete
  18. SEMUA PENGKOMEN DIATAS : wawa meniaga ada untung la..pulang modal.HAHA. yang penting dia dah tahu serba sedikit ilmu meniaga ni.

    ReplyDelete
  19. ala...wawa jadi tokey kutip duit jer.... akak dia ler yg jadi salegirl! he3

    ReplyDelete