Lagu Haiwan???






Masa zaman kanak-kanak hingusan aku suka nyanyi lagu :-



"Seekor labah-labah cuba panjat perigi, Bila hujan turun labah-labah lari, Terbit matahari air tiada lagi, Labah-labah cuba panjat sekali lagi..."



"Anak rusa nani baru kembang ekor, apa salah kami lalu tidak tegur...."



"Anak itik Tok Wi mandi dalam kolam, Buat apa Tok Wi? Ubat limau lelam, Sakit apa Tok Wi? Sakit sendi tulang, Ubat apa Tok Wi? Ubat sengal tulang..."







Persamaan lagu Seekor Labah-labah, Anak Rusa Nani & Anak Itik Tok Wi ialah penggunaan nama Haiwan, Serangga ataupun Binatang. Seiring peningkatan usia aku dah jarang dengar atau menyanyi lagu-lagu sebegini melainkan dipaksa rela oleh kanak-kanak (Anak Buah, Anak Jagaan Mak) dirumah.




Sekarang ni dalam jarang-jarang ada juga terdengar lagu yang ada nama HAIWAN tapi berunsur CINTA. Tajuk sahaja yang menggunakan nama haiwan, isi lagu pasal cintan-cintun bagai. Lagu apa???





OST Cinta Kura-kura : Pencinta Terbaik



Bukan Cinta Monyet : Tilu (Official MV)




I Got Lembu Nak Jaga
(Moves Like Jagger Parody)




Ada KURA-KURA, ada MONYET, ada LEMBU. Merayau-rayau dekat YouTube beginilah jadinya, lepas ni jumpa lagu apa pula??? Ok, nak sambung merayau-rayau. 





P/S : Teringin nak pergi Zoo Negara :D



25 comments:

  1. suka lagu anak itik tok wi tu..hehe

    pstt lagu2 baru tu sume xpenah dgr lagi

    ReplyDelete
  2. jek jek semut, sapa sakit naik atas.......

    ReplyDelete
  3. keh2..
    lagu haiwan pulak dah.
    Lagu wonderpets tu kire haiwan tak?
    ahha~

    ReplyDelete
  4. ada lagi aien lagu haiwan...

    "semut-semut kecil, saya mau tanya apakah kamu di dalam tidak takut gelap"

    "injit-injit semut. sapa sakit naik atas"

    hehehehehhe

    ReplyDelete
  5. binatang pon bole buat lagu.. hahahha !

    ReplyDelete
  6. samala ngan anak2 belaan mak afzal..balik2 suh nyanyi menda sama..lagu menatang hahaha

    ReplyDelete
  7. rindu lagu haiwan macam tuh. rindu zaman budak2!!

    ReplyDelete
  8. pernah tak dgnr lagu katak?

    'kodok ngorok ro kotok ro kotok
    dipinggir kali vlavvlvlvlvaaaa'

    haha

    ReplyDelete
  9. ade satu lagu lama A to Z, itik gembo-gembo..

    ReplyDelete
  10. hahahaa... betul2.. paling suka lagu labah2 tuu. hehe. nyanyi utk anak buah... skang dia dh boleh nyanyi sndiri.. sweetkan ? kira lagu turun-temurun nie :D

    ReplyDelete
  11. 22 tahun jadi cikgu, lagu Old McDonald masih jadi kesukaan murid2..huhu

    ReplyDelete
  12. lagu labah2 n tok wi mas tahu sikit.tapi kalau anak rusa tuh.grrr...

    lembu nak jaga paling best..haha

    enjit2 semua xde ke?hihihi

    ReplyDelete
  13. Kenangan yang tak mungkin kito akan lupokan =)

    ReplyDelete
  14. lagu kanak - kanak...dipopularkan

    ReplyDelete
  15. hahaha macam2 jenis lagu kita dgr dulu..sekrg ni versi moden sikit =D

    ReplyDelete
  16. hee..lagu yg gunakan nama2 haiwan yg dulu2 tu popular kot...hee~

    ReplyDelete
  17. terasa mcm kt zoo bila dgr lgu nehhh...hehhee

    ReplyDelete
  18. sekarang ni ada lagi ke budak budak nyanyi lagu ni.. semua dok main internet je srng.. makumla dah canggih manggih haha..

    ReplyDelete
  19. salam perkenalan + follow ur blog

    http://afasz.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. aien not alien ek....kelakar la nama blog awk :D

    ReplyDelete
  21. hahaha memacam lagu menatang kekee

    ReplyDelete
  22. salam Aien... lama x singgah sini... thanx masih ingat dengan abang yang tekah membawa diri ini,.. ekekeke..

    Insya Allah dalam bulan 5 ni saya akan kembali semula menulis... wahh, rindu plak dengan korang semua tau...

    Tunggu.... senyum2 selalu

    ReplyDelete
  23. lagu anak itik tokwi tau sangat2,tapi lagu lagi dua tu tak pernah dengar ler...

    ReplyDelete