Rabu berkata-kata...nak Gorpis ke nak Gordek??








Sila pilih ya tuan-tuan, puan-puan, kakak-kakak, abang-abang.



Nak GOReng PISang (GORPIS)???


@



Nak GOReng keleDEK (GORDEK) ???



Apa ke pelik bunyik akronim Pisang Goreng dengan Keledek Goreng ni??? Dulu-dulu masa mendalami Bahasa Melayu Pra-U Cikgu hanya bagi contoh PAWAGAM is Panggung Wayang Gambar, KUGIRAN is Kumpulan Gitar Rancak, PURATA is Pukul Rata and so on. (Terselit Johnny English sikit-sikit...hihi..)





Dah tu Cikgu mana yang ajar GORPIS tu???
Cikgu Ma yang ajar tadi.




GORDEK???
GORDEK tu aku sendiri yang reka sebab nak melawak dengan Cikgu Ma.





P/S : Aku suka GORDEK cicah sambal kicap!! ^_^"


39 comments:

  1. gorpis tu mmg biasa..
    tapi GORDEK..hahhaa

    Luar biasa!!

    ReplyDelete
  2. dah mcm bunyi ong gedek2..hahaha..

    ke mmg ko masak ong gedek2 ni..O.O

    ReplyDelete
  3. makcik nak gordek singgit mahu kena baling ngan sudip yg ada minyak panas kat hujung2 nya hahaha

    ReplyDelete
  4. haha ada jgk mcm tu
    gorpis dgn gordek?
    dua2 kte xpnh dgr
    gordek lg sedap! :D

    ReplyDelete
  5. agagga dila pun belajar BM pra-u kak. haha mcm la akak tak tahu. ehh bagi pisang goreng 5 kilo . nak buat cicah sambal belacan :)

    ReplyDelete
  6. gordek...?? huhuhuuu...gordek ke gorpis ke...dua-dua pun Sodap!!! (^__^)

    ReplyDelete
  7. make me beauty hungry la akak. grrr

    ReplyDelete
  8. gorpis penah dgr gordek??? setail tuh~ hikhikhik

    ReplyDelete
  9. Buat kakak gelak sendiri Aien...

    ReplyDelete
  10. taknak sume. nak sotong celup tepung!

    hehehe


    demand x?

    ReplyDelete
  11. "pisang goreng ye pelajar, bukan goreng pisang"

    pesanan cikgu bm

    kekekekeke

    ReplyDelete
  12. cara gak ek.. kalo order kat kdai msti org confius.. tp dua2 nmpak sdap

    ReplyDelete
  13. of coz dua2 peberet akak..hik3...tp kalo gordek dah pandai buat bagi sedap2 hingga menjilat pinggan..kalo gorpis, memang tak leh lawan gorpis mak akk..

    tahniah, anda telah menjadi murid contoh untuk pelajaran goreng2 petang ni..hehehe

    ReplyDelete
  14. ahahaha kelakarrrr laaa.. gorpis and gordek. first time dengarrrr.. :P

    ReplyDelete
  15. bagilah apa kuih pun... goreng pisang tetap yg terbaik.....

    ReplyDelete
  16. hehhe time study kat indon
    diaorg suka shortform kan..

    gorpis sekilo :)

    ReplyDelete
  17. first time dengar perkataan gorpis, gordek.

    kalau goreng ikan panggil apa pulak?
    haha

    ReplyDelete
  18. ermm..seb baik tngok pic ni tngh malam..xde la terliur sngt..haha

    ReplyDelete
  19. kita suka gorpis..hahaha

    # unik ja nama dia..haha

    ReplyDelete
  20. info yang baru tahu...kena guna selalu nie

    ReplyDelete
  21. ahahaha.. pandai juga cikgu Ma mengajar yee... hihihi...

    kalau kat tempat kami d Tawau, pisang goreng tu lebih femes dengan nama Sanggar... ehehe..

    salam ayang, dah lama tak bertemu sapa bersama... ewahhh (",)

    ReplyDelete
  22. datang singgah ke blog Aien...apa khabar

    ReplyDelete
  23. haha,,dua2 nya pon saya baru pertama kali dengar..nak pegi goter la..haha (goreng telur)..:P

    ReplyDelete
  24. Gorpis & Gordek, dua-dua Eza first time dengar. hihik ;).

    Singgah sini ye ;)

    ReplyDelete
  25. sogopung = sotong goreng tepung..
    bleh?

    ReplyDelete
  26. uit. gordek lebih elok cicah ngan sambal .. batu terangkat lidah tu. nyum2....

    ReplyDelete
  27. wah.. bisnis goreng pisang ke.. Salam Maulidur Rasul.. =)

    ReplyDelete
  28. eh 1st time ni dgaq istilah ni, hehehe.

    ReplyDelete