"Macam pernah jumpalah...."







Hari Jumaat penghulu segala hari yang penuh keberkatan tiba lagi. Alhamdulillah. Hari ini dapatlah cuci mata melihat para arjuna segak berbaju melayu pergi ke Masjid untuk menunaikan Solat Jumaat.




Dari dulu lagi aku suka tengok arjuna berbaju melayu.SEGAK.




Petang ni selepas para arjuna selesai Solat Jumaat aku kena siap sedia menanti penghantaran lagi 100 batang Pokok Kelat Paya. Semalam dah selamat sampai 100 batang.




Semalam punya cerita masa aku handle kemasukan 100 batang Pokok Kelat Paya, tiba-tiba "Macam pernah jumpalah...." terdetik dalam hati bila aku terpandang muka Supervisor supplier pokok-pokok ni.






Selesai punggah turun pokok-pokok dari lori, kitorang bincang apa-apa yang patut. Sebelum dia balik sempat la berborak kosong dia pun cakap yang dia macam kenal aku. "Kan betul, macam pernah jumpa..."




Masing-masing terus teringat pernah terjumpa masa aku praktikal di Jabatan Perhutanan Melaka tahun 2010 dulu, dia pula ada buat kerja-kerja maintenance kat sana. 




"Keciknya Melaka ni, tak payah tengok Peta Malaysia pun dah tahu...." Dulu mesti dia segan nak tegur kalau terjumpa, sebab aku selalu ditemani abang-abang Jabatan Perhutanan kalau kemana-mana. Maklumlah masa tu aku sorang je perempuan. ^_^"




P/S : Setiap kali kalau terjumpa orang yang dikenali kat mana-mana memang teruja. 



15 comments:

  1. jom jumpo...hehehe.. balik pilah ke?

    ReplyDelete
  2. aien, kalo terkejut pun jangan sampai rambut oren, jangan pakai baju jarangh...nampak yg dalam ...hehe

    ReplyDelete
  3. aik kite tk penah terjumpe ke eh

    melaka mmg kecik

    ReplyDelete
  4. wah..puteri yang diapit hulubalang.. hebat2..hihi

    ReplyDelete
  5. kalo terjumpa KB kat mana2..buat reaksi yang sama ek...penuh dengan excited tau..hahaa

    ReplyDelete
  6. teruja ker .... ke teringat kisah lama..... he3

    ReplyDelete
  7. adoii..dlu eyda slalu lepak melaka..xpnh nmpk pon..sape kate melaka kecik..hahaha

    ReplyDelete
  8. erk... baru nak tulis - sama lah pulok cam remy tulis tu hehehe

    ReplyDelete
  9. Cikgu Ma : wakakaka...nampak dalam tu.. nampak je diaaa...hehe


    Iffah : hai orang Melaka...hehe.. ada jodoh terjumpa la nanti..hehe

    ReplyDelete
  10. yana-feehily : hebatlah sangat kak...haha..


    KB : hahaha..kot terserempak la..hehe

    ReplyDelete
  11. Remyhazza : a'ah...teringat kisah lama la, selalu selisih senyum2 je..haha..

    EmpayarUtama : wakakaa...sama lak dengan abg remy ek...

    ReplyDelete
  12. Teruja x kalau jumpa Zwan? Errrkkkkk.. HAHA

    ReplyDelete
  13. hahaha... kebetulan tu. kot2 dpt jodoh ke jumpa lagi. wakakkaa :p

    ReplyDelete
  14. ehem,,hari tu pergi melaka..tak jumpa aien pulak..jeles ni!

    ReplyDelete