Jalan-Jalan Dapat Surat Cinta.




Semalam ambil cuti tahun sehari sebab ikut perancangan nak melawat adik dekat asrama. Maklumlah kita ni kerja hari AHAD, nak berhujung minggu terpaksa ambil cuti tahun. Namun begitu, manusia hanya mampu merancang, sekali tak jadi atas sebab-sebab tertentu. 




Kebetulan pula kawan-kawan dari Johor, Perak & Pahang yang menetap dekat Bangi datang sebab nak makan Rambutan. Alang-alang dah datang, terus pergi jalan-jalan di Bandar Hilir, Melaka. Bila dah ke Bandar Hilir, macam biasalah tempat wajib dilawati semestinya A'Famosa, Dataran Pahlawan, Bangunan Stadthuys, dan Istana Kesultanan Melaka.




Sampai Bandar Hilir dalam 11 a.m. Parking dekat area Menara Taming Sari. Dekat 5 Jam melilau-lilau, balik semula ke kereta, tengok-tengok dekat cermin depan ada terselit "SURAT CINTA"



Surat Cinta????


Cisss Kejuuuu. Kena Kompaun atas kesalahan Perintah 8 MBMB 2005 sebanyak RM30.00 sebab "Meletak kereta di petak letak kereta tanpa bayaran caj yang ditetapkan." AHAD?? KUPON PARKING??




Kawan-kawan dah macam pelik je "Aik...orang Melaka sendiri pun tak tahu ke kena guna Kupon Parking hari Ahad?" 




Silap aku agaknya tak tahu. Tengok kiri tengok kanan berderet-deret kereta kena kompaun. Berdasarkan nombor plat ramai orang luar, tapi orang Melaka pun sama ramainya juga kena Kompaun. Sama-sama tak tahu.




Malas nak tunggu lama-lama dalam keadaan panas petang, terus pergi ke Kaunter Bayaran MBMB di Dataran Pahlawan Megamall. Terselit dekat celah-celah kedai jual barangan cenderamata dan berhampiran Restoran Zubaidah 24 Jam aku pun pergilah bayar. Bila bayar segera dapatlah potongan RM20.00.




Ramai yang pergi membayar, sempat dengar perbualan kakak kaunter sebelah :


Kakak Kaunter : Isi borang dulu, isi nama, alamat, bla...bla...bla...alamat ringkas je cukup, duduk mana??

Pak Cik Kena Kompaun : Baiklah Cik, saya duduk Durian Tunggal...bla...bla...bla...




Durian Tunggal duduknya dalam Melaka juga ya kawan-kawan. Aku tidak kesorangan. Kawan-kawan senyum je. Balik semula ke kereta, ramai yang muncung-muncung mulut tanya sana tanya sini mana Kaunter Bayaran MBMB. 



P/S : Bayar segera lebih jimat. Monkey Winks



23 comments:

  1. samann.... heee3x.... hari ahad pun kena bayar dah sekarang yee... lepas ni pi melaka kena la beli....

    yg bestnya nak parking sejam dua tapi kena beli kupon satu buku.... yg lain sedekah je laa...

    ReplyDelete
  2. hari ahad pon kena bayar parking??

    baru2 ni pon saya pergi melaka aien!saje tengok wayang kat sena semata..haha

    ReplyDelete
  3. melampau sgt la diorg ni..ahad pun kena..

    ReplyDelete
  4. ahad pun kena bayar parking ke...nampak gaya ndak payah bawa kereta kalau macam tu...

    ReplyDelete
  5. kita suka parking merata...fuhh setakat ni semua selamat hehe

    ReplyDelete
  6. ahad pon kena??bgus benor ni..nek moto ajela.takpun beskal..hikhik.

    ReplyDelete
  7. nk buek cmno.. bayo jela kan... tp mcm x patut je ahad pun kena bayo nie..

    ReplyDelete
  8. orang skg cekik darah..ahad pon kene charge..podahh!

    ReplyDelete
  9. hari ahad pun kena bayar paking jugak ker ???
    zalim2...
    cam smlm pi menara kl...tgk ticket rm 35 local ngan non local rm45...terus cancel.....
    tak berbaloi......

    ReplyDelete
  10. sekarang ni dah tak bape seronok nak pi melaka..sebab terlampau ramai sgt org..parking susah yg amat sgt..cukuplah dah penah pegi..

    ReplyDelete
  11. bapak mahai sampai 30.00...ish...ish...

    ReplyDelete
  12. alalalal.. keciannya cayangku kena saman parking.. ehehe.. lain kali bawa abang sekali tau... ehehe

    tapi kan, murah pulak saman kat sana yaa.. kat sini baru2 ni kami kena sampai RM150. huhuhu... mungkin juga sebab ahad, jadi saman pun murah sikit kan.. hihi

    ReplyDelete
  13. kat tmpt eyda...public holiday free je..tp seyes..tkut gk nk parking...so..parking kt tmpat yg disediakan...supaya lbh berhati2..=)...xmau duit melayang..=)

    ReplyDelete
  14. Dah dapat banyak saman cm tu... Satu pn x penoh nak bayo...

    ReplyDelete
  15. rm30!!mahal gilew.kahkahkah.tapi ahad pon ada saman2 ke?sama la mcm kuantan, tpi murah sikit..rm5 je :)

    ReplyDelete
  16. aik ahad pun kene kupon ke? pelik ni..phat lama x lepak bandar hilir..dulu tiap2 malam g lepak zubaidah ..walaupun dari n9 huhu

    ReplyDelete
  17. rm20...ok la jimat la sikit yer..:)

    ReplyDelete
  18. Yup betul.... bayar dlm masa seminggu dikurangkan.. kalau Lebih dari tarikh yang ditetapkan UP...

    so sapa yang kene saman parking. segerakan baya... dan jgn parking sesukahti. Kerana 50sen hilang RM19.50.. nge.. tetibe..

    ReplyDelete
  19. ahad?? ok pelik... eyhh2 dulu selalu lepakin restoran zubaidah

    ReplyDelete
  20. hari ahad pon? hahahaa...da 7 thun lama duk melaka pon xtaw..haha...
    mbmb oh mbmb...

    ReplyDelete
  21. hahahaaha....pernah gak dulou kena saman parking tapi rasanyer tak bayar kot wat derk ajer hehehe :p


    http://ch000tz.blogspot.com/2012/01/www-14-wednesday-wild-cute-guest.html

    ReplyDelete
  22. surat cinta plg ta kn dpt d lupakn seumur hidup..heehhehe

    ReplyDelete
  23. ayanggg,... napa lama x hapdet.. huhuhu... bz yaa.. (",)

    ReplyDelete