Akhirnya...berjaya juga aku masuk!!!







Yeayyyy!!! Akhirnya masuk juga setelah sekian lama berusaha. Monkey Emoticons Yoyo




Aku berjaya masuk ke dalam Muzium Kesultanan Melayu Melaka yang terletak bersebelahan dengan Kota A'Famosa di Bandar Hilir, Melaka. <----- Jemput datang semuaaaa.... 




Tersergam indah berhadapan dengan Taman Larangan.




Agak teruja sebab berjaya masuk setelah sekian lama asyik pandang dari jauh je. Siap dapat tengok Taman Larangan Diraja dulu-dulu lagi. <------- Datang jangan tak datang.





Tiket Masuk Dewasa sebanyak RM 2.00 memang berbaloi-baloi. Lupa tengok harga Tiket Masuk Kanak-kanak. =_="




Bukti masuk Muzium Istana Kesultanan Melaka. ^_^"



Jauh perjalanan luas pemandangan, bagaimanapun harus utamakan yang dekat-dekat dulu. Banyak lagi tempat-tempat menarik dalam Melaka yang belum habis dilawati walaupun aku sendiri orang Melaka. 




Ada ruang & peluang nak jalan-jalan kat mana pula ek? Monkey Winks





P/S : Jangan jalan-jalan cari pasal sudah....ekekeke... (Ketawa macam seseorang.....)




24 comments:

  1. afiq pun still blum masuk lagi tmpat ni.. terngin juga nk gi

    ReplyDelete
  2. knp tringin sgt nk masok?

    slalu lalu je

    xrse nk msk

    ReplyDelete
  3. walaupun pernah stay melaka setahun setengah, ain tak pernah sampai sini... lol

    ReplyDelete
  4. bolat tak pernah masokk! tringin nak masukkk >>_<<

    ReplyDelete
  5. 3 tahun duk melaka...xpnh pgi pon..nth r..x minat nk g..hehe..=)..

    ReplyDelete
  6. muzium melaka!kecik2 dulu ada la,,2 kali dah pegi..hehe..

    ReplyDelete
  7. ala asal ada 2 aje gmbar.. org tak penah jejak lagi tmpat tuuuu :>

    ReplyDelete
  8. last masuk situ 2005..ade ape2 yg nmpk baru tak..

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. xpernah pegi melaka
    xb'kesempatan lagi nk pegi :'(

    ReplyDelete
  11. jaoh benor....muzium padi kat aloq staq pon tak pi lagi.... haha

    ReplyDelete
  12. cari hang tuah ke tu hehehehe :D

    ReplyDelete
  13. alamak..walaupon orang melaka..tapi kenapa tak pasan muzium nie yep? mungkin lme xlalu kwasn tu kot..huhu

    ReplyDelete
  14. dah masuk byk kali...... best jugak ler kt dlm tu....... tgk sejarah dulu2.....

    ReplyDelete
  15. hee..best kan..suka tgk patung2 tu..;p

    ReplyDelete
  16. ngeh ngeh ngeh, xpenah sampe melaka...wuuuu~~~

    ReplyDelete
  17. wah.. jalan2~! aiNa penah masuk.! melaka memang best. Insyaallah, next sem nak beronggeng kat melaka lg. (^^,)

    ReplyDelete
  18. tak pernah masuk lagi ha..hihihi
    last g mlaka kcik2 dlu..hahaha

    ReplyDelete
  19. samo la den ni ha..tgk dr luar yo x ponah masuk walaupun hari2 monodah bandar hilir dulu hehehe

    ReplyDelete
  20. waah bez jln2..tp mmg bez la r2 g.rsa cm xmau blik ngee

    ReplyDelete
  21. nana x berkesempatan nak melawat muzium disana..walau mak nana ni orang melaka.

    ReplyDelete
  22. mahalnye 2hengget!!tgk dari luar je la :P

    ReplyDelete