Serba Tak Kena Jadinya.




Serba tak kena rasanya hari ini. Duduk salah, berjalan salah, nak tidur lagilah salah. (Salah sebab sekarang Office Hour...bos nampak haru jadinya....) Ini semua gara-gara gigi geraham bongsu nak tumbuh. Berdenyut-denyut sakitnya sehinggakan nak buat itu ini pun jadi tak berdaya. (Seriously...sangat sakit! Tiada siapa pun yang suka sakit macam ni...wuuuuu....) 



"Dah tahu sakit gigi pergilah jumpa doktor gigi....bukan mengadu kat blog.." Mungkin ada yang berkata-kata begini. Tapi sebenarnya :-



"Jika anda individu yang ‘fobia’ dengan peralatan digunakan doktor gigi, anda sebenarnya tidak bersendirian. Ramai lagi yang ‘fobia’ seperti anda, tetapi jangan biarkan masalah ini berterusan."




Ya. A.N.A fobia dengan peralatan yang digunakan Doktor Gigi. Ngilu, sakit, pedih seakan melekat dalam pemikiran bila terbayangkan suasana dalam bilik Doktor Gigi. Selalunya amalkan Petua Hilangkan Sakit Gigi. Tapi kali ini macam tak berkesan je. Apakah kena jumpa Doktor Gigi???? Hmmmmm...... 



Hahaha~ Kena jumpa Doktor Gigi... ^_^"



24 comments:

  1. hush..ni fobia ker penakut...bukan dr gigi tu makan org...kuatkan semangat anda..tp kalo nak tumbuh gigi tu, biasa r..x yah jumpa dr gg pon x per...btw ANA masih muda rupanya sebab ada gigi nak tumbuh lagi...tahniah la

    ReplyDelete
  2. hahahaha...tanjat gegel... laju je boboi katak datang~


    sakitlah...dulu pernah g, tapi doktor cakap kena buang gigi geraham tu sebab susunan gigi dah padat, rahang kecik...huhu..

    ReplyDelete
  3. heheeh takut yer.. dulu Queen pun takut tp skrg ok jer.. ngilu tu biasalah... daripada tanggung kesakitan yg tak berkesudahan aku rela jmp doktor gigi... hehehe

    ReplyDelete
  4. ehh!! sme cm eyda..takut nk g klinik gigi...slalu sakit gigi..wt derk je n tahan....xmo pgi..hehe..=)

    ReplyDelete
  5. emm, klo gigi sakit memang sangat seksa batin, jiwa dan raga :O DISLIKE!

    ReplyDelete
  6. ni penakut namanya hehe

    dulu sis pernah gigi tercabut sebab makan sugus haha :D

    ReplyDelete
  7. Queen Teratai : takut sikit la...huhu..

    nak tak nak kena g jugak..hmmm

    ReplyDelete
  8. Samerla.....takot wooooooo....tingat lagik ada nurse kat skolah lu...dia kata....bukak mulut lagi besar lagi besar( dah mulut kite kecik camna nak bagi besar) menci doktor gigi...adoi..emo lak kat sini..apa pun...moga cepat sembuh..

    ReplyDelete
  9. uih...gigi bgsu 2 nk tmbuh mang skit kot..huhu,,

    ReplyDelete
  10. Eyda : ye..tahan2 walau tak tahan..hihi

    ReplyDelete
  11. Rtp Farra Arisha : hai sis..woww.. memang terseksa batin,jiwa dan raga..hihi..

    ReplyDelete
  12. sis92 : hihi..makan sugus sampai tercabut gigi....kelakar la sis ni..hihihi

    ReplyDelete
  13. My Sweetpea : takpe emo...sebab kalau dikenang sakit gigi ni memang emo jadinya...huhuhu..

    ReplyDelete
  14. mikeyvio : sakit sangat bila sibongsu nak keluar...hihi...

    ReplyDelete
  15. samela,,tak suka gak jumpa doktor gigi..nyilu!haha

    ReplyDelete
  16. kalau kat sekolah, saya selalu pujuk murid2 supaya jangan jangan takut dengan doktor gigi macam dialog kat bawah ni----->

    "takpa, doktor tu bukan jahat, dia suntik macam kena gigit semut je tau.. pastu nanti adik dapat lah gula2"

    agaknya boleh tak saya pujuk ANA macam ni .. ehehehe

    ReplyDelete
  17. Ko nih cam fobia ngan belog laaaa hahahahahahah

    ReplyDelete
  18. hahaha...adoyy..samela kitee..fobia juge. tp kne jugak pegii..nk wat cmne

    ReplyDelete
  19. WoWoWowWo.. asal lak fobia? biase je beb.. baik hang pi ar.. tahu la nantie doktor tu nak adjust..

    kalau hang tahan je.. mau sakittt... nak tido pun tak lena.. golek kiri golek kanan. tetap sakit..

    pi check sekarang!! satu arahan!

    ReplyDelete
  20. Gen2Merah : hahaha..dah pergi pagi tadi..doktor tak bagi gula pun....wuuuuu....bagi MC je....

    ReplyDelete
  21. empayarutama : err...sama ke erti fobia tu???heee

    ReplyDelete
  22. paani: yup...nak wat camne ek...kita da g pun...huhuhu

    ReplyDelete
  23. syahirooAhmad : tu la...semalam dah puas golek kiri golek kanan...tak tidur dibuatnya~ hihi..


    dah jumpa doktor gigi....dapat ubat tahan sakit & surutkan bengkak je..minggu depan ada minor operation sikit....sikit je...wuuuu... sikit...seram banyak~

    ReplyDelete