Puisi Cinta


Assalamualaikum & Salam Sejahtera.



Cuba dengar lagu baru. 
Layan sekali dua atau lebih sikit kalinya.
Lepas tu tak layan sangat dah.
Sendiri terasa bosan.  



Cuba dengar lagu lama. 
Berkali-kali layan tak pernah nak rasa bosan. 
Kenapa ek??? Penuh tanda tanya sebenarnya. 



Lagu baru best. SEGAR.
Lagu lama lagi best. SEGAR-BUGAR...hihihi...




Ok. Nak ulang dengar lagu ni semula, dari tadi ulang dengar.







Lagu Puisi Cinta dari Ilusi.


Suaramu...
Gemersiknya bak buluh perindu
Cuba kau lagukan
Cuba kau dendangkan
Mengisi di ruang kamarku


Senyummu...
Menusuk dan membelai di kalbu
Cuba kau ukirkan
Cuba kau pamerkan
Menjadi hiasan hidupku


( korus )
Tiada terkata
Seindah bahasa
Nak ku huraikan
Nak ku belaikan dirimu
Akan ku syairkan katamu
Akan ku madahkan janjimu
Menjadi coretan gurindam
Puisi cinta...


Akan ku ukirkan senyummu
Akan ku lukiskan tawamu
Menjadikan susunan warna
Potret indah...


Senyummu...
Menusuk dan membelai di kalbu
Cuba kau ukirkan
Cuba kau pamerkan
Menjadi hiasan hidupku...


( ulang dari korus )


Menjadi hiasan hidupku...



25 comments:

  1. amboi aien...jiwang smcm je...ade apa2 ke?? ehem3!! :P

    ReplyDelete
  2. hati berbunga2 nampak...tahniah aien, moga kekal hingga akhir hayat..sebagai kawan, KB doakan yang terbaik untuk aien yek...

    ReplyDelete
  3. mikeyvio : hahaha..jiwang apanya MV? orang layan lagu jelah....hihi..

    ReplyDelete
  4. KB : haaa...ni lagi sorang...

    berbunga2 apa??? orang citer pasal lagu lama layan berkali-kali pun tak bosan....apa daaa......huhu..

    ReplyDelete
  5. kena tunggu 20 tahun lagi baru lagu2 hari didengar sedap...:)

    ReplyDelete
  6. ehh!! suke gk erk..lagu2 retro..

    tibe2 rse cm nk g karoeke je..sbb slalu nyanyikan lgu retro...ad mkne dri lgu skrng..=)

    ReplyDelete
  7. alo ni lagu apa eh
    sis tak tau lah

    lagu lama masih tetap di hati

    lagu baru kadang ntah papa :D

    ReplyDelete
  8. hehe..aku pon suka dengar lagu pop 80-an..zaman kekacakan sudirman

    ReplyDelete
  9. daddylicious : mungkin terjadi....kita tungguuuu...

    adakah yang sekarang ni akan terus jadi pilihan~ hihihi


    atau


    adakah yang lama ni tetap terus jadi pilihan~ ^_^"

    ReplyDelete
  10. Eyda Dania : suka la dear...dalam external ada satu folder penuh dengan lagu2 lama ni...hihihi...

    ReplyDelete
  11. sis92 : boleh cari dekat youtube kalau nak dengar & tengok sekali..hihihi...


    Puisi Cinta by Ilusi.

    ReplyDelete
  12. budak penjara : lagu zaman2 kita.. ^_^"

    ReplyDelete
  13. lagu lama ni mcm x lapuk dek zaman..sedap je klo dgr..lgu skrg kjp je da boring..

    ReplyDelete
  14. ShahzCudin : tu la..tak lapuk dek zaman....heee

    ReplyDelete
  15. huh, aku dah tak paham apa itu cinta.. :(

    ReplyDelete
  16. lagu lama selalunya ayat2 dia mendalam,,bukan main2 bukan benda yang senang dihadam..kalau jiwang tu jiwang betul,,kalau syahdu pon syahdu betul..;)

    ReplyDelete
  17. waahh... ini lagu karoke ni.. hehe.. cuba dgr satu lagi lagu femes nye... Segalanya kuterima - Ilusi..

    ReplyDelete
  18. nama penyanyi dia Ayai.. sore dia best kan.. lagu dulu2.. susunan irama lagu best, lirik pun best.. =)

    ReplyDelete
  19. saiazuan : jangan cuba difaham apa itu cinta, lagi kau cuba faham lagi kau tak faham....

    ReplyDelete
  20. rifhan : kekuatan lagu lama ada pada kesyahduannya dan kejiwangannya kannn...^_^"

    ReplyDelete
  21. Pondok Usang : Segalanya Kuterima pun best jugakkk..suara penyanyi, lirik lagu, irama lagu dah cukup terbuai...

    mesti selalu karaoke lagu ni ek..hihi

    ReplyDelete
  22. sebab lagu dulu2, komposer selitkan jiwa dalam lagunya....lagu zaman sekarang xda jiwa macam dulu :)

    ReplyDelete