Pilih Jangan Tak Pilih.



Assalamualaikum & Salam Sejahtera.




Anda pilih senyuman atau pilih tangisan? 
Kedua-duanya ada ditangan anda.





Dalam berbincang mencari jalan penyelesaian, adakah dengan memberi kata pilihan atau kata dua dah memadai untuk menyelesaikan masalah??? Pilihan yang diberi pula seperti menyuruh kita "Kau pilih MAKAN atau kau pilih MINUM??". Ironinya, pilihan yang diberikan untuk menyelesaikan masalah menyebabkan segalanya bertambah rumit kerana setiap pilihan yang diberi ada kepentingan tersendiri. 





" Kalau diberi pilihan.......
aku nak sangat pergi memancing dekat Sg.Wang......"

*Monolog dalaman Minah Saleh ini disuatu petang.




P/S : Berhati-hati memilih, jangan sampai tersalah pilih. Memilih untuk yang terbaik tidak mengapa, jangan pilih kasih sudah. ^_^"

23 comments:

  1. setiap pilihan yng dibuat tu perlulah diiring dengan doa agar pilihan yg kita buat tu betul..

    ReplyDelete
  2. manusia tak memilih kesalahan, tapi manusia sering salah membuat pilihan...ada fenin ka??? heheh

    ReplyDelete
  3. iya, kalau sukar nak buat pilihan, istikharoh laa.. berserah pada Allah tunjukkan jalan mana yang lebih baikk.. hadapi semua dengan senyuman

    ReplyDelete
  4. eh2 kite pon ade feel mcm ni arini nk plh gmbra ke sedih....mklumla tgh sedih...huhuh

    ReplyDelete
  5. nak pilih minah saleh tu ley x...cm comel jek..hehehe

    ReplyDelete
  6. nak senyum dengan nangis pon kena pilih??hihi

    ReplyDelete
  7. pilih dua2..sbb dlm idup kte kne tgk dua2 skli..bru taw mne yg terbaek...peace huuuh

    ReplyDelete
  8. memang sukar untuk wat pilihan tu kan.. tapi mase pilihan tu pikirlah kesan untuk masa akan datang ye :)

    ReplyDelete
  9. Shahzcudin : doa dan usaha dalam membuat pilihan dapat membantu... :)

    ReplyDelete
  10. Gen2Merah : berserah pada ALLAH itu yang terbaik... :)

    ReplyDelete
  11. Paris Lipton : takmo sedih2 dear... pilih gembira hapuskan kesedihan... :)

    ReplyDelete
  12. KB : haip....kamu nak minah saleh... bilang sama mak..hehe..

    ReplyDelete
  13. Azyan : senyuman itu milik kamu.. :)

    ReplyDelete
  14. Rifhan : yelah..kita pilih tindakan kita mana yang betul...dari situ baru terhasilnya senyuman atau tangisan.. hehehe......

    ReplyDelete
  15. ade2mama : yup..tengok dua2.. peace yoo..hehe

    ReplyDelete
  16. EmpayarUtama : susah2 pun kena juga pilih...

    ReplyDelete
  17. Topimagine : apa kita pilih hari ini kesannya dikemudian hari.. :)

    ReplyDelete
  18. Salam kenal....walaupun diberi pilihan, tak semestinya hanya memilih satu...mungkin kedua2nya!

    ReplyDelete
  19. memang sukar nak memilih seperti mana segmnen kancil semalam...buat pening kepala...hehehe...ndak mengapa yang penting Kancil dag buat...apapun kancil nak ucapkan terima kasih...jom singgah ke blog Kancil

    http://kancil8349.blogspot.com/2011/10/punca-traffik-kancil-8349-minggu-ketiga.html

    ReplyDelete