Gen 2 Merah serang balas.



Assalamualaikum & Salam Sejahtera.




Umpama hidup berjiran balas-membalas juadah selayaknya digambarkan dengan situasi sekarang. Situ sana sini balas-membalas soalan antara blogger. A.N.A ada tag Gen2Merah. Lepas tu Gen2Merah tag A.N.A pula. 

Taman Perumahan Blog Permai.

Soalan dari Gen2Merah akan dijawab :-

1. Jika selipar kamu hilang sebelah semasa berjalan di bandar? Anda ..............??
-Dah ada kat bandar teruslah ke kedai kasut.......cari sepasang sandal Crocodile terussss.... hehehe..

2. Jika kawan anda terjatuh di longkang? Anda .........?
-Teruslah bantu dia.....kalau longkang dalam sangat kena la cari orang tolong sekali..

3. Kamu tengah makan, tiba-tiba orang sebelah meja termuntah di makanan kamu. Anda.........?
-Cissss kejuuuu...kompem ikut termuntah sekali! errkkk....

4. Sedang membeli belah di pasar, seorang peminta sedekah meminta duit sama ada sambil menarik-narik baju kamu.. Anda....?
-Kalau ada duit memang sedekahkan je....mudah kesian la~ heeeee

5. Tengah syiok duduk-duduk minum teh, adik kamu tiba-tiba plak nak korek hidung kamu? Anda....??
-Tolong korekkan hidung dia guna garfu...hahaha...TIPU JE~ tegurlah suruh korek hidung di tempat lain...senonohkan sikit perangai tuuu....mati selera minum teh..hahaha

6. Seluar kamu tiba-tiba terkoyak semasa membuat ucapan di hadapan orang ramai. Anda....??
-Belum pernah terjadi...hmmm... mungkin saya cover je yang terkoyak tu taknak bagi orang nampak... errr.....mintak jauhlah dari berlaku...huuuuuu

7. Tiba-tiba ada orang tiba-tiba nak tahu warna seluar dalam kamu? Anda..........????
-errr....dengan yakin cakap "TERLUPA WARNA APA!!!" 

8. Anda termakan cacing yang disangkakan mee goreng.... Anda....?
-errrrr...kompem la mimpi belaka semuanya ni.....hahahahaha... cacing tuuuu.. geliiiii~

9. Kamu tak tahan nak buang air besar ketika jalan sesak..? Anda??
-Bertahan selagi terdaya sambil bertahan dan terus bertahan walau tak tahannnnn~ hahahahaha

10. Boifren/ Gurlfren kamu tiba-tiba menengking kamu depan pasaraya. Anda.....??
-Merajuk lerrrr...hati kaca ni~ hahahaha....

11. Kamu di kejar anjing ketika sedang bersiar-siar di Taman Permainan? Anda???
-Pernah berlaku. Memang sebelum dikejar tahu petua yang ambil batu acah2 nak baling, tapi bila kena kejar tak ingat dah semua tu, yang tahu...larikkkkkkkkkkk je selamatkan diri....seharian trauma~ pernah berlaku, taknak berulang lagi kalau boleh~buruk naaa dah cantik2 ayu2 comel2 manis2 terpaksa berlari dengan pecut....nasib ada bakat pecut2 ni...tidakkkk....hye hye bye bye laaaa.....


-SEKIAN-



Ok. Nak bersiap-siap pergi bercuti~weeee.....
PERGI MANA?




28 comments:

  1. akak pun kena buli dengan drebar gen2merah....ada plak tanya spender org kaler ape!!!haha, tak tahan....patut jawab rona roni, tak pun transparent...ngeeee..

    ReplyDelete
  2. nasib baik xada adik, so mmg zero probality utk adik korek hidungku! haha..

    kuala linggi? ooo

    ReplyDelete
  3. keh3x..klaka2 soalan..tnye yg pelik2 pon ade..

    ReplyDelete
  4. wakakakaka.. saya nak gelak baca jawapan nombor 5 dan nombor 9 tu... ehehehehehehehehehehe.. kelakar sampai nak senak perut.. heeee

    Tima kasih banyak ya A.N.A.... semoga silaturrahim ini akan terus berkekalan... alhamdulillah

    ReplyDelete
  5. jadi mangsa lagi ek cik ana..tp jawab dengan steady...bgus2

    ReplyDelete
  6. hehehe..comel sgt gmbr last 2..hehe

    ReplyDelete
  7. Tag menge-tag last last aku pun kena huhuhu

    ReplyDelete
  8. hahahaha xhabis tagging ni lagi heheh

    ReplyDelete
  9. walaaaaaaa. hahah. korek hidung gunu garfu.. adehhh kejam betul kakak dia ni.. ape pun kebanyakkan soalan dijawab dgn jujur. terbaik la cik aien ni!!

    ReplyDelete
  10. haha..cakap je la warne pe klu org tnya sluar dalam..x baik menipu..haha

    ReplyDelete
  11. kancil ndak mampu menjawab soalan dia...apapun kancil dah menjawab soalan2 kamu...

    seperkara lagi...jomlah singgah ke blog Kancil

    http://kancil8349.blogspot.com/2011/10/punca-traffik-kancil-8349-minggu_31.html

    ReplyDelete
  12. CikGu Ma : ehehehe...rona roni tu tak menahan...hahahha

    ReplyDelete
  13. kura : yeaaa...kau dah muncul kembali....pura-pura hilang ye...

    anak bongsu ek?

    ReplyDelete
  14. ShahzCudin : soalan sempoi dari rakan blogger...hihi

    ReplyDelete
  15. Gen2Merah : mak oi ai...sampai senak perut...hahaha... soalannya kelakar, kita pun jawab ikut kesesuaian la...hehehe..


    sama-sama kasih...hihi.. semoga berkekalan..insyaALLAH...

    ReplyDelete
  16. KB : heee..jawab menjawab je...hihi..

    ReplyDelete
  17. MV : ambil ler....hihi.. comel ek..

    ReplyDelete
  18. merahitujambu : menarik dan tertarik nak jawab...hihi

    ReplyDelete
  19. EmpayarUtama : heee..dunia ini bulat...tiba2 jeee..

    tag-tag ni akan kena jugak...hihihi

    ReplyDelete
  20. Rifhan : hahaha..soalan dia kannn..
    jawab jelah...hihi

    ReplyDelete
  21. ch000tz axoera : kihkih..tag la sesapa pun...

    ReplyDelete
  22. syahirooAhmad : luka berdarah hidung adik..hahaha..

    jawab je dengan jujur....kalau ditanya no.pin bank baru sorok2 sikit..hihihi...

    ReplyDelete
  23. budak penjara : tak tipu pun...memang lupa....lupa pakai....hahaha

    ReplyDelete
  24. Kancil 8349 : soalan mencabar dari kawan kancil tuuu..hihi..

    saya dah tengok dan komen...terima kasih kancil...nanti nyanyikan lagu permaisuri untuk isteri kancil taw...sweet je...hihihi

    ReplyDelete