Hujan Situ Sana Sini


Assalamualaikum & Salam Sejahtera.




Sekarang musim hujan. Sudah beberapa hari hujan turun membasahi bumi Melaka dan juga negeri-negeri lain. Sekejap panas sekejap hujan. Bila dah hujan, sejuk terasa, bila panas, memang panas la terasa...hehehe....







Memang best bila dapat hidu bau hujan baru turun. Dari zaman kanak-kanak sampai la sekarang, memang sangat suka hidu bau hujan baru turun. Jangan ditanya macam mana baunya, A.N.A tak tahu nak terangkan, hanya tahu hidu je...hihihi....




Bila terpaksa redah hujan,
teringin nak ada motor macam ni. 




Jagalah kesihatan dan keselamatan dikala musim hujan turun. Kepada semua penunggang motorsikal dan pemandu kenderaan lain sila lebih berhati-hati. Malang tidak berbau. Hujan je yang berbau. ^_^"




P/S : Hati-hati dilopak air. 



26 comments:

  1. kita pon boleh bau hujan kan..syokkkk lau mandi ujan lagi syokkk..hehe

    ReplyDelete
  2. aeh....moto tu macam pernah wujud dalam imaginasi ku..hahahaha

    sekarang hujan..masih kat sekolah...tak balik bukan sebab hujan, tapi nak siap keje..huk3...

    ReplyDelete
  3. kuantan hujan siang malam sehinggan sy takde ruang untuk basuh baju

    *alasan kukuh anak jantan pemalas!

    ReplyDelete
  4. kalau moto mcm tu bsh gak

    kiri kanan x di tutup

    hehe

    ujan2 bwk moto baik2

    jalan licin

    =_=

    ReplyDelete
  5. Cik Azizah : bau hujan..best.. hihi..

    dah besar2 ni segan da nak mandi hujan, termandi hujan takpe..huhu

    ReplyDelete
  6. CikGu Ma : motor ni selalu wujud dalam kotak fikiran bila hujan...hehe..

    ReplyDelete
  7. nuyui : gopeng hujan tak? hihi.. :)

    ReplyDelete
  8. afzal : kukuh sungguh alasanmu..hehe

    ReplyDelete
  9. wan : kalau meredah hujan basah sipi2 takpe..hehehe

    ReplyDelete
  10. Malam tadi dah hujan tempat kakak. Pagi ini tak tapi sekarang dah mendung mesti hujan bila balik kerja petang ini...

    ReplyDelete
  11. tula hati2 jugak jalan lacin..kan kan..

    ReplyDelete
  12. Kakzakie : musim ye kak..panas terik lepas tu hujan tarik selimut...hihi... sejukkk...

    ReplyDelete
  13. Tapi hrni melaka panas btol..sakit kpla dibuatnya..
    sama jugak..suka bau ujan..

    ReplyDelete
  14. temapt aku pown da smggu asyik ujan jew..xpewla..elok ujan:)
    xla pnas sgt..

    yg x best nye ble ujan asyik nmpk bntal jew
    kaalala

    ReplyDelete
  15. sini pun hujan dan panas bersilih gantii,. sungguh istimewa cuaca dalam beberapa hari ini..

    selamat malam ANA

    ReplyDelete
  16. ShahzCudin : tadi je Melaka panas, sekarang da hujan....balik kerja bertemankan hujan je beberapa hari ni...huuuu

    ReplyDelete
  17. ade2mama : kau sama dengan yang lain termasuk aku..hahaha.. hujan tarik selimut pasti menarik..hihi

    ReplyDelete
  18. Gen2Merah : yup..cuaca silih berganti...:)

    Selamat Malam Cikgu.. ^_^"

    ReplyDelete
  19. semalam kuyup sy kena hujan...banjir habis

    ReplyDelete
  20. merahitujambu : sama la kita... mandi hujan ek..hihi

    ReplyDelete
  21. hujan > sejuk

    sejuk = best!!!

    hoyeahhhh

    mana bleh beli moto macam tu?

    ReplyDelete
  22. bau hujan memang sukar nak diterangkan,,tp aku pon tahu bau dia macam mana..hehe.

    jom tido!

    ReplyDelete
  23. selamat malam sekali lagi ANA.. heeee.. (",)

    ReplyDelete