Berubahlah demi kebaikan diri sendiri.

Salam Syawal.

Sehari sebelum raya sehinggakan hari ini yang masih lagi hari raya macam-macam yang A.N.A lalui. Bergerak sana sini tanpa rehat sampaikan ke satu tahap yang maksimum membuatkan badan terasa lesu. 



Entri ni bukanlah nak mengada-ngada mengadu domba yang diri ini mudah letih cepat penat ke apa, cuma bila dalam keadaan ni buat A.N.A terfikir yang diri ini masih muda lagi ni, tapi akibat dari kurang bersenam terlebih mengunyah beginilah jadinya. 

Berat badan pun dah naik, tapi nasib la BMI masih normal. Kalau tak dikawal habislah. Dulu-dulu time belajar berat badan ni nak cecah 50 KG harapan jelah sebab memang spesis bini Popeye. Sekarang ni dah habis belajar berat badan nak turun dari 50 KG pun harapan jugak sebab dah jadi spesis bini Popeye kena lempang, bertambah tembam & mancung pipinya. 

TAK NAK!!!!!!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
KENA BERUBAH SEBELUM TERLAMBAT

Sebelum melarat dari mudah letih cepat penat bakal menjadi punca pelbagai penyakit, mesti kena berubah ni. Kesihatan lebih utama dalam memastikan diri sentiasa cergas agar mampu bergerak kesana sini 25 jam sehari, 8 hari seminggu dan 32 hari sebulan tanpa was-was. ^_^"

P/S : Berubah untuk hidup lebih sihat dengan cara yang sihat. 

20 comments:

  1. good luck..semoga berjaya kurangkan makan..hihi..:)

    tapi kalau berat badan bertambah kan lebih comel..:)

    ReplyDelete
  2. Kurangkan makan mudah api nak exercise itu yg susah kalau kakaklah...

    ReplyDelete
  3. anak wak mail : usaha nak berat yang ideal nak bersenam sebab nak cergas..hahaha.. macam-macam ek..

    Kakzakie : tu la...kurangkan makan memang boleh.. bersenam tu hmmm...hahaha... takpe, dimana ada kemahuan disitu ada jalan... ^_^"

    ReplyDelete
  4. jg2 mak limah..open house byk ni..hehehe...


    jom buat kek untuk saya

    http://merahitujambu.blogspot.com/2011/09/saya-nak-buat-kek-untuk-merahitujambu.html

    ReplyDelete
  5. merahitujambu : ye..open house situ sana sini..hihi..

    kalau ada kesempatan kelapangan serta kekreatifan..saya cuba buat kek ye..huhu


    afzalsukasuki : bukan mau kecikkan badan, tapi berubah untuk sihat la..hihi

    ReplyDelete
  6. selamat berubah..semoga berhaya ~ :)

    ReplyDelete
  7. selamat berubah...hehehe...jangan jadi Sailormoonn pula

    ReplyDelete
  8. smoga berjaya... transfom.. kih kih kih

    ReplyDelete
  9. renung renung kan .
    dan selamat beramal .
    hikhikk :P

    ReplyDelete
  10. haha...xpe2...jogging tiap2 ptng pas ni...makan pun kena catu...huhu...selamat bersenam... :)

    ReplyDelete
  11. betul tu ain.. berubah lah sebelum terlambat.. saya pun nak transform ke matlamat yang sama.. Insya Allah.. ehe

    ReplyDelete
  12. insya Allah boleh.... yakin Bolleh

    ReplyDelete
  13. Nuur mutiara : huhu...terima kasih..

    Kancil 8349 : dengan kuasa bulan akan menghukummu...haha.. sailormoon...

    ArulchelseA : bertukarrrr... hihi

    MN : mari amalkan....hihi

    IMANSHAH : moh le kite bersenam....

    Miss ViVio : terasa ke? huhu

    Puan Kutu : jom puan... :)

    Eddy Dce : jom catu makanan..hahaha

    Gen2Merah : insya ALLAH boleh...yakin boleh!! hihi

    ReplyDelete
  14. Kahkah , tale blah gamba katak
    tu.. Even geli tapi comel.. ^^,
    Good Luck kuruskan badan akak :D ;)

    ReplyDelete
  15. berubah makan? ohh mungkin tidak bagi sy yang suka makan. huhu

    ReplyDelete