Segmen Kancil 8349 : Pengalaman Korang Semasa Dan Selepas Solat Terawih


Pemilik blog Kancil 8349 ajak A.N.A join segmen dia, terharu rasanya tau....hehe.. 

Mestilah terharu ok....sebabnya pemilik blog sendiri yang ajak, selalunya A.N.A join segmen bila BLOGWALKING, godek2 entri, jumpa & join, atau ada bloggers yang tinggalkan link dekat Shoutbox.

Terima Kasih PEMILIK BLOG KANCIL 8349. Segmen beliau berkenaan pengalaman semasa atau selepas Solat Terawih. Ok, ini pengalaman A.N.A ::


  • Dulu-dulu masa zaman kanak-kanak A.N.A pernah duduk dekat Kelantan, jadi sempatlah merasa bersolat terawih dekat sana. Bagi yang tak tahu atau dah tahu dekat sana meriah sangat pada waktu malam sepanjang Ramadhan, banyak gerai-gerai buka jual makanan seperti colek buah, kerang rebus, keropok, dll. Nak dijadikan cerita, pengalaman A.N.A habis je solat terawih mesti kayuh basikal laju-laju pergi beli, dengan telekung tak tanggal, dah macam supergirl je telekung terbang-terbang....hehe...masa tu suka sangat kerang rebus, makan pun tak tanggal telekung sampai kotoran melekat pada telekung.....balik rumah kena marah dengan mak, telekung bau kerang!!! 
Colek Kerang

24 comments:

  1. terima kasih terima pelawaan kancil....

    kancil pun suka dengan kerang rebus nie...memang sedap

    ReplyDelete
  2. pembetulan pada tajuk segmen...hehehe No tu 8349 bukan 8439 hehehe..harap boleh betulkan...terima kasih lagi

    ReplyDelete
  3. saiazuan : ketawa ingat balik..hehe

    ReplyDelete
  4. saya tag nama kamu...jika sudi join segmen nie

    http://kancil8349.blogspot.com/2011/08/segmen-cik-bunny-nak-bagi-iklan.html

    ReplyDelete
  5. colek kat kelantan semua best kan.. bulan ramadan lagi la byk org jual..

    ReplyDelete
  6. Salam,
    Senarai segmen Kancil dah siap..jom terjah mereka yang lain...

    http://kancil8349.blogspot.com/2011/08/segmen-kancil-8349-pengalaman-korang.html

    ReplyDelete
  7. Singgah sini!:)

    salam ramadhan dan selamat berpuasa ya...

    ReplyDelete
  8. wa, sedap tu *leleh*

    tak penah lagi gi Kelantan :(

    ReplyDelete
  9. cikgu suka kerang bakar kat tanjung dawai..hihihi...

    ReplyDelete
  10. fiqas:: yup colek dekat kelantan semua best...musim colek di bulan ramadhan..hehe..

    ReplyDelete
  11. Mak Dara : Memang sodappp!! hehe..

    ReplyDelete
  12. Kancil 8349 : insyaALLAH saya akan terjah satu persatu.. ^_^

    ReplyDelete
  13. abby salvatore :: Salam Ramadhan & Selamat Berpuasa ^_^

    ReplyDelete
  14. NATASYA ") ::memang leleh... nanti kalau ada peluang g kelantan..try colek taw...hehe

    ReplyDelete
  15. elnino moona:: waaaaa....kerang rebus yang sedap!hehe...

    ReplyDelete
  16. CIKGU MA : dekat sana pun sedap..hehe..

    ReplyDelete
  17. wahhh besh nye colek kerangg wuuu wuuu~~ nk jugak (T_T)

    ReplyDelete
  18. hahaha rasa lucu + sweet lak baca pengalaman dia :)

    mst kengangan indah kn :)

    kayuh basikal laju2 haha

    ReplyDelete
  19. aulia suri :: cari kat bazar...mungkin ada.. hihi...

    ReplyDelete
  20. shah :: hehe..lucu la bila ingatkan, dulu-dulu kesana-sini kayuh basikal je..laju-laju penting..hehe

    ReplyDelete